Dupa primul semestru din 2019, Grupul Volkswagen este lider mondial la vanzari de automobile, devansandu-si cu putin principalii rivali, Toyota si Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi.
Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi a pierdut titlul de lider mondial al industriei auto, in topul realizat dupa volumele de vanzari autoturisme. Dou-ul japonez si constructorul francez au vandut 5,213 milioane de unitati in primele sase luni ale anului curent, ceea ce reprezinta o scaderede 5,9% fata de aceeasi perioada din 2018.
Daca ne concentram doar pe automobile si scadem cele 123.000 de camioane vandute de Volkswagen si cele 91.000 de vehicule grele de la Toyota, clasamentul ramane neschimbat: 1. Volkswagen (5,242 milioane), 2. Toyota (5,221 milioane) si 3. Renault (5,213 milioane).
Tripleta Renault – Nissan – Mitsubishi pierde locul intai din mai multe motive. Renault (-6,7%, respectiv 1,94 milioane unitati) a fost afectat de oprirea vanzarilor in Iran si prabusirea pietelor din Turcia si Argentina. Nissan (-7,9%, respectiv 2,62 milioane) a cunoscut o scadere importanta pe piata europeana. Din fericire, Mitsubishi a mai redus din pierderi (+5%, respectiv 670.000 unitati).