La un an dupa versiunea GLE clasica, este randul variantei coupé sa schimbe generatia. Pastrand aceeasi silueta bulversanta, este mai mult ca sigur ca acest SUV coupé va continua sa nasca critici. Insa scopul Mercedes, cu a doua generatie GLE Coupé, este sa concureze BMW pe aceasta nisa, devenita „tendinta in interiorul unei tendinte”.
Pastrand arhitectura tipica unui SUV, noul GLE Coupé este apropiat de predecesorul sau. Daca partea din fata seamana foarte mult cu versiunea clasica, silueta este inedita, incepand cu parbrizul, care este mai inclinat. Apoi plafonul plonjeaza accentuat pana la luneta, cu o continuitate pana la capatul portbagajului.
Cateva elemente permit totusi diferentierea acestei noi generatii fata de versiunea precedenta. Luneta este mai putin rotunjita in partea de sus, iar in partea de jos a portbagajului apare o nervura, cromul fiind sters. Observatorii mai fini vor observa ca cel de-al treilea geam lateral este mai putin ”ascutit”. In fine, stopurile sunt triunghiulare, asemanatoare cu cele de la CLS.
GLE Coupé masoara 4,94 metri in lungime. Linia inclinata a plafonului nu pare sa favorizeaze accesul in spate, desi Mercedes da asigurari ca acest aspect a fost ameliorat, in raport cu vechiul model. Constructorul anunta si o mai buna vizibilitate.
Portbagajul are un volum de 655 litri. Prin rabatarea banchetei 40/20/40 se poate obtine pana la 1.790 litri. Incarcarea acestuia va fi mai usoara prin coborarea cu 6 cm a pragului. Sistemul de suspensii pneumatice (aflat in dotare standard) permite o scadere suplimentara cu 5 cm.
Plansa de bord a noului GLE, cu un dublu display (de doua ori diagonala de 12,3 inch), face bloc cu priza de ventilare din stanga si…un fals ventilator plasat in drepta. Exista, intr-adevar, patru difuzoare de aer in centru, integrate in banda decorativa. Sistemul multimedia MBUX include comanda vocala. Din 2020 va fi disponibil serviciul de streaming Apple Music, cu acces la milioane de titluri si la… un abonament.
La lansare se vor regasi in gama conventionala doua variante diesel, cu 6 cilindri in linie. Versiunea 350 d dezvolta 272 CP si un cuplu de 600 Nm, iar 400 d livreaza 330 CP si 700 Nm cuplu. Aceste motoare sunt asociate la o cutie automata in 9 trepte si o transmise integrala 4MATIC care poate sa varieze distribuirea cuplului intre punti de la 0 la 100 %.
Optional, Mercedes propune sistemul „E-Active Body Control”, care regleaza fortele de la suspensie pe fiecare roata, pentru a elimina ruliul, tangajul si miscarile verticale.
Prima intalnire cu marele public este programata peste putin timp, in cadrul Salonului de la Frankfurt (12-22 septembrie 2019). Noul GLE Coupé a fost deja anuntat si in versiunea de top 53 AMG.