O raza de lumina pentru cea mai mare piata auto globala, dupa 13 luni de scadere

16 august 2019



Prima scadere a vanzarilor de automobile intr-o generatie continua si dupa cea de a treisprezecea luna, in China, pe cea mai mare piata auto din lume! In primele sapte luni din 2019, vanzarile de autovehicule noi au scazut cu 11% fata de aceeasi perioada din anul 2018.

Desi in iulie vanzarile de autovehicule electrice au inregistrat o scadere de 4,7% din cauza reducerii subventiilor si a ridicarii stachetei tehnologice (autonomie si densitate de energie pe unitatea de masa), cu intentia de a le elimina complet in 2020, vanzarile de aproape 700.000 de unitati, din primele sapte luni, reprezinta o crestere de 41%.

Confruntati cu o piata ce nu pare sa isi revina curand si in acelasi timp cu o crestere pentru variantele electrice, care nu poate insa compensa pierderile, managerii chinezi privesc la piata europeana, ca o posibilitate de lansare a vanzarilor in viitorul apropiat, razboiul taxelor reciproce facand piata americana prea nesigura in prezent.

Replicand modelul Hyundai-Kia, care a infiintat un centru de inginerie si design in apropiere de Frankfurt, in anul 2005, pentru a studia preferintele clientilor europeni, mai multe firme auto si furnizori din China s-au stabilit in zona.

Unul din produsele centrului european NIO, supercar-ul destinat recordurilor pentru acumularea de prestigiu in industrie

Miscarea strategica este diferita de cea executata cu mare viteza de NIO, care a deschis centrul tehnic pentru a angaja 200 de ingineri la München, o buna parte fiind din echipa care a dezvoltat programul electric la BMW (centrul tehnic NIO este la 5 km de sediul BMW) si a lansat o campanie agresiva de promovare de “competenta” in domeniul automobilelor supersport electrice.

Noile unitati de cercetare si design infiintate recent de Great Wall, Geely si Chery se alatura celor infiintate mai de mult de SAIC si JAC, avand misiunea de a adapta modele de succes din China pentru piata europeana, de a intelege legislatia, specificatiile si procesul de omologare european si de a stabili legaturi locale cu furnizorii europeni.

Exista o buna posibilitate ca centrele europene sa contribuie si la o crestere a nivelului tehnologic pentru produsele comercializate in China sau alte piete globale. Privind insa la dificulatile altor mari jucatori globali, ca GM (care s-a retras din Europa), sau Ford, pe o piata concurentiala brutala, este greu de crezut ca scaderea vanzarilor in China poate fi rezolvata pe termen scurt cu lansarea vanzarilor in Europa.

Raza de lumina vine din domeniul electromobilitatii, unde furnizorii chinezi de acumulatori, componente si senzori necesari autovehiculelor electrice se extind rapid in Europa si unde experienta acumulata in domeniu ar putea genera oportunitati de expansiune rapida pentru firmele producatoare de automobile electrice din China.

db