La un deceniu de la lansarea lui Juke, Nissan prezinta a doua generatie a celebrului sau crossover, modelul care a inventat nisa SUV-urilor urbane. O nisa devenita intre timp segment de piata in toata regula!
Noul Juke este, fara indoiala, unul dintre modelele cele mai asteptate din aceasta toamna. Constructorul nipon lanseaza a doua generatie a acestui SUV urban cu un look destul de atipic. Iar schimbarea este totala.
Mai intai, Juke are o noua arhitectura: platforma CMF-B a Aliantei Renault – Nissan utilizata pentru noul Captur si Clio V. Asta ii permite sa anunte dimensiuni in crestere: lungime de 4,21 m (+7,5 cm), inaltime de 1,59 m (+3 cm) si latime de 1,80 m (+3,5 cm) cu un ampatament de 2,64 m (+10 cm).
Aceasta crestere este profitabila pentru spatiul interior. Nissan vorbeste in mod particular de o crestere a spatiului de la picioare in partea din spate, cu 5,8 cm, de o garda a plafonului cu 11 mn mai mare si de un portbagaj de 422 litri, cu 20% mai mult raportat la generatia precedenta. La greutate, noua generatie este cu 23 kg mai usoara datorita folosirii unui de otel foarte rezistent.
Din punct de vedere al designului, noul Juke conserva gabaritul voluminos si foarte inalt, insa abandoneaza rotunjimile, lasand locul unui design mai atletic, cu linii mai bine marcate.
In partea din fata, farurile circulare integreaza o semnatura luminoasa in forma de Y, in timp ce in spate stopurile in forma de bumerang au disparut, lasand loc unor elemente mai „traditionale” si mai ascutite. Linia plafonului in cadere confera o falsa impresie de crossover coupé.
Transformarile sunt bine reprezentate la interior. Nissan a schimbat totul, de la consola centrala la plansa de bord, volan si instrumentar digital cu diagonala de 7 inch. Ansamblul, personalizabil, este modern si inspirat completat de sistemul de infodivertisment NissanConnect cu Wi-Fi inclus si ecran central tactil de 8 inch, in genul unei tablete (compatibil Apple CarPlay si Android Auto).
In aceeasi maniera moderna, constructorul ofera o serie intreaga de noi tehnologii, incepand cu sistemul de conducere semiautonoma ProPilot, propus deja pentru Europa pe modelele Leaf si Qashqai (pe autostrada, vehiculul mentine directia, viteza dorita si distanta de securitate). Crossoverul mai are si frana de urgenta inteligenta cu detectarea pietonilor si a ciclistilor, alerta de trafic in spate si supraveghere inteligenta a unghiului mort.
La lansare, Juke este propus cu o motorizare in trei cilindri pe benzina 1.0 DIG-T de 117 CP, disponibila cu o transmisie cu sase viteze si una automata cu ambreiaj dublu in sapte trepte. Se adauga un selector al modului de conducere, cu variante „Eco”, „Standard” si „Sport”.
Comenzile s-au deschis deja, cu o serie speciala de lansare.