In presa auto internationala au aparut de curand detalii referitoare la primul SUV Ferrari, anuntat oficial inca de anul trecut, sub numele de Purosangue. Modelul va fi dezvoltat sub numele de cod F175.
Informatiile din presa il citeaza pe Michael Leiters, responsabil tehnic la Ferrari. „Sunt convins de aceasta masina si de conceptul sau tehnic. Cred ca am gasit un concept si o combinatie care este, pe de o parte, un adevarat SUV si va convinge cu siguranta si pe fanii SUV sa-l achizitioneze, iar pe de alta parte, este un concept considerabil diferit de SUV-urile existente. Provocarea este de a deschide un nou segment pentru Ferrari. Am avut o pozitionare foarte, foarte focusata. Acest lucru ne ajuta sa dezvoltam masini de o maniera foarte specifica si sa decidem asupra alegerilor pe care le avem de facut. Alegerile sunt foarte diferite pentru noi, in acest caz. Avem provocari ingineresti foarte noi si interesante”, a declarat Leiters.
Noile provocari vizeaza in primul rand amenajarea interioara. „Referitor la spatiu, cum sa ne asiguram ca exista suficient confort si ergonomie la bord? Cum sa combinam stilul sportiv cu un design orientat spre confort? Cum sa folosim HMI (interfata om – masina, n.n.)? HMI-ul nostru este centrat pe conducatorul auto, dar cum poate fi folosit mai democratic? Care sunt echipamentele care asigura confortul? Care este ADN-ul pur Ferrari intr-o masina orientata spre confort? Este o provocare, o oportunitate si un amuzament. Imi plac toate acestea. Unele concepte sunt apropiate intre ele, dar o masina ca F175 este un lucru prin care dorim sa structuram o gama de produse si care trebuie sa aiba ceva diferit”, a detaliat Leiters.
Purosangue ar urma sa masoare 5 m lungime si va putea primi patru persoane la bord, urmand sa dispuna de suspensie adaptiva. Ar putea prelua cateva tehnologii hibride de la SF90 Stradale, dar nu neaparat si propulsorul V8. „Aceasta provocare este totalmente diferita. Anumite inovatii vor fi puse in practica, organizatia noastra fiind pregatita sa inoveze”, a mai declarat Leiters, care nu exclude nici versiunile V6, V8 ori V12, in privinta motorizarii.
La randul sau, Flavio Manzoni, insarcinat cu designul, a declarat: „Multe SUV-uri sunt derivate din alte modele. Designerii au numeroase constrangeri din cauza bazei tehnice. Noi nu vom face niciun compromis”. Prin urmare, este de asteptat sa vedem un Purosangue cu o linie generala cat se poate de originala.
Anuntat initial in cadrul planului pe 2018-2022, primul SUV de la Ferrari ar urma sa isi faca aparitia in cel mult trei ani.