Testele de impact sunt realizate pentru impactul frontal sau semi-frontal, iar cele laterale sunt adesea mai putin testate. Cativa constructori de automobile si-au propus sa acorde mai multa atentie acestui aspect si sa dezvolte airbaguri speciale, amplasate la nivelul cotierei centrale, care protejeaza soferul si pasagerul de pe locul din fata.
Impacturile frontale sunt astazi atat de bine gestionate de constructorii de automobile, incat cele mai multe lovituri ale corpului sunt cauzate de socurile laterale. Si, mai ales, cand soferul are in dreapta un pasager: cei doi se pot lovi la nivelul capului si isi pot cauza rani craniene foarte grave.
Hyundai si Kia ii urmeaza astfel lui General Motors, prin introducerea unui airbag in cotiera centrala, la viitoarele sale modele. De fapt, acest airbag se afla pe partea laterala a scaunului soferului. In caz de soc lateral, se declanseaza intre conducatorul auto si pasagerul din dreapta, pentru a evita o coliziune brutala intre cei doi.
Airbagul, ultrausor, ar reduce cu 80% riscurile de ranire la cap la sofer si la pasager, dupa cum afirma Hyundai. Declansarea se produce si in cazul in care soferul este singur la bordul automobilului.
Hyundai nu a precizat inca data de la care automobilele sale vor fi dotate cu acest tip de airbag.