Aston Martin se lanseaza pe piata SUV-urilor, cu DBX, un model de 5,04 m lungime, animat de un V8 de 550 CP. Marca britanica si-a propus astfel sa cucereasca o clientela mai familiala.
Mai bine mai tarziu, decat niciodata. Si totusi, Aston Martin se gandea la un 4×4 de mai multa vreme. Daca DBX dateaza din 2015, marca a mai prezentat un concept asemanator, Lagonda, in 2009. Dar, mai intai, a trebuit sa reinnoiasca linia sportivelor, inainte de a pregati acest SUV de serie, lansat dupa DB11 si Vantage.
DBX adopta codurile estetice ale marcii, ca de exemplu calandrul, care este mai retras in partea inferioara. Farurile in forma de migdala sunt completate de o semnatura luminoasa care inconjoara fantele de aerisire de pe spoiler.
In partea din spate, senzatia de familiaritate cu Vantage este data de stopurile unite de o banda LED. Daca partea din fata si flancurile au un aspect mai degraba epurat, spatele este dominat de evacuari si difuzor. Cu jante de 22 inch si o lungime de 5,04 m, DBX pare destul de impozant.
Plansa de bord combina traditia si tehnologia. DBX are instrumentar digital (12,3 inch) si un ecran tactil (10,25 inch), insa totul face parte dintr-un ansamblu care nu degaja prea multa modernitate.
DBX nu este doar primul SUV de la Aston Martin, ci si primul model cu cinci locuri al marcii. Portbagajul are 632 litri, iar bancheta spate se poate rabata dupa formatul 40/20/40.
Aston Martin DBX isi incepe cariera cu un V8 de 4,0 litri biturbo de origine Mercedes-AMG. Dezvolta 550 CP si un cuplu maxim de 700 Nm. Blocul este cuplat la o cutie de viteze automata in 9 trepte, cu transmisie integrala, insotita de un sistem de control al vitezei la coborare. Un diferential autoblocant repartizeaza cuplul intre rotile din spate. DBX are un sistem antiruliu activ, cu comanda electronica.
Viteza maxima este de 291 km/h si trecerea de la 0 la 100 km/h este realizata in 4,5 secunde. Constructorul da asigurari in privinta pedigriului sportiv, amintind ca la testele de pe Nürburgring, SUV-ul a fost la fel de rapid in viraje ca Vantage. Suspensia reglabila modifica garda la sol si poate amplifica performantele dinamice sau faciliteaza parcursul in zone denivelate.
Livrarile vor incepe in cel de-al doilea semestru din 2020.