Ferrari surprinde prin prezentarea acestui nou model, un coupé botezat Roma, dotat cu un V8 de 620 CP si pozitionat la intrarea in gama, alaturi de cabrioletul Portofino. Dupa F8 Tributo, F8 Spider, SF 90 Stradale si 812 GTS, aceasta este a cincea si cea mai surprinzatoare noutate de anul acesta, de la Ferrari. Un GT mai compact decat GTC4Lusso T.
Roma masoara 4,65 metri in lungime si are un look aparte, de inspiratie “Dolce Vita”, frumoasa perioada a Italiei anilor 1950 si 1960, cand industria auto din Peninsula a creat numeroase bijuterii pe roti.
Innoirea estetica a gamei Ferrari a inceput cu SF 90 si continua cu acest nou model, care are un design curat, fara niciun detaliu inutil. Structura grilei frontale, vopsita in culoarea caroseriei, este la fel de surprinzatoare ca cele patru corpuri optice din spate, aliniate pe o axa orizontala.
Si interiorul este surprinzator pentru un Ferrari, cu instrumentar digital si o consola verticala care integreaza un touchscreen si separa cele doua locuri. Pasagerul are si el la dispozitie, pe bord, un ecran, cu ajutorul caruia poate face diferite reglaje.
Ferrari prezinta acest mic GT ca pe un “2+”, ceea ce inseamna ca in spate exista doua locuri suplimentare, insa spatiul este, practic, insuficient pentru transportul pasagerilor.
Plasat in pozitie centrala fata, motorul este binecunoscutul V8 biturbo de 3,9 litri, prezent si pe Portofino. Dezvolta 620 CP si 760 Nm si este cuplat la puntea spate printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si 8 rapoarte, care si-a facut debutul pe SF90 Stradale. Viteza maxima este de peste 320 km/h, iar acceleratiile se fac in 3,4 secunde pentru 0-100 km/h, si 9,3 secunde pentru 0-200 km/h.
Alaturi de SF90 Stradale si 812 GTS, Roma se alatura gamei “standard” de la Ferrari, cu scopul de a cuceri noi client si a pastra volumele de vanzari relative reduse. Pretul este estimat la circa 200.000 de euro.