Pe o piata tot mai concurentiala, constructorii de automobile trebuie sa se reinventeze, pentru a-si atrage clientii. In acest sens, mediul virtual este folosit tot mai intens. Recent, Porsche a anuntat ca va testa vanzarea online in SUA si Germania.
Tot mai multi constructori s-au lansat deja in vanzarea online, inclusiv cei din segmentul premium, precum Audi sau DS. Chiar si constuctori de top, precum Porsche, incep sa mizeze pe acest tip de vanzari. Marca germana a infiintat o platforma de vanzare destinata in special pentru piata din SUA, unde functioneaza nu mai putin de 25 de reprezentante. Sunt vizate atat masini noi, cat si de ocazie, aflate la dealeri.
Procesul de vanzare presupune lansarea comenzii online – cumparare, optiuni de finantare si asigurare, preluare, verificarea identitatii. Clientii isi pot incarca online documentele personale pentru verificarea identitatii sau pot verifica fotografiile masinii, in cazul unei preluari. O data ce toate informatiile au fost verificate, reprezentanta va putea pregati documentele necesare pentru a fi semnate la sosirea clientului. In cazul in care acest prim demers va avea rezultate bune, proiectul urmeaza sa fie dezvoltat.
Obiectivul este cat se poate de clar: simplificarea procesului de vanzare, prin implementarea unei metode cat mai avantajoase de ambele parti.