De la modele urbane low-cost la limuzine de lux, fără să uităm, bineînțeles, de SUV-uri, iată mai jos cele mai interesante apariții dintre noutățile auto anunțate pentru anul 2020.
Audi A3
A patra generație A3 va fi lansată chiar în această perioadă a începutului de 2020. Conform tradiției, compacta de la Audi este foarte apropiată de Golf 8, cu care împarte platforma și echipamentele, însă Audi trebuie să demonstreze poziționarea sa mai premium. Este de așteptat ca look-ul să evolueze vizibil, cu o siluetă angulară, de forță (calandru coborât, linii bine marcate). Versiunea hibrid reîncărcabilă revine, însă varianta cu trei portiere va fi abandonată definitiv.
Alfa Romeo Tonale
Vânzările Alfa Romeo au cunoscut o creștere cu lansarea modelelor Giulia și Stelvio, dar au scăzut rapid, în așa măsură încât se așteaptă cu mare nerăbdare prezentarea lui Tonale. Cu acest model, Alfa Romeo va putea să se avânte în cucerirea unei piețe cu mulți clienți, cea a SUV-urilor compacte. Liniile principale au fost dezvăluite cu ocazia unui concept prezentat în luna martie. Din punct de vedere tehnic, Tonale va împărți platforma cu Jeep Compass. Ca și modelul american, Tonale va fi disponibil cu motorizare hibridă reîncărcabilă. Nu sunt puțini cei care considerau că Alfa și-ar putea juca supraviețuirea cu acest model. Ce-i drept, asta se întâmpla înainte de anunțul fuziunii PSA – FCA!
BMW Seria 4
Noua generație a Seriei 4 riscă să fie aprig criticată, dacă va păstra calandrul imens de pe concept. Întrebarea este dacă va fi prezent pe toată gama sau doar pe versiunile sportive. În general, însă, look-ului va fi, din fericire, mai puțin clivat, cu o „privire” pătrunzătoare și faruri care se prelungesc până spre logo. În afară de liniile bine marcate, de remarcat nou desen al coupe-ului din mijlocul gamei BMW, care va fi declinat în cabriolet și Gran Coupé.
Citroën C4
Citroën revine pe piața compactelor, după oprirea celei de-a doua generații C4 și înlocuirea sa cu C4 Cactus facelift. În toamnă, Citroën va prezenta, cu siguranță, la Salonul de la Paris, o nouă compactă. Aceasta se va baza pe platforma alungită a lui 208, CMP, ceea ce îi va permite să aibă o variantă 100% electrică. Look-ul este încă necunoscut, niciun concept nefiind prezentat până în prezent. Ne așteptăm să regăsim noua semnătură luminoasă a mărcii, văzută pe ultimele sale creații.
Cupra Formentor
Cupra va câștiga statutul de brand cu ”normă întreagă” o dată cu lansarea primului său model exclusiv, Formentor. Este vorba de un SUV coupe, al cărui concept a fost prezentat la Salonul de la Geneva din 2019. Noul model se distinge de Seat Ateca printr-o siluetă de forță, mai latină, cum o dovedesc aripile spate, bine marcate. Conceptul a fost dotat cu o motorizare hibridă reîncărcabilă.
Dacia Sandero
La doi ani și jumătate de la relansarea lui Duster, Dacia atacă celălalt hit al său internațional, Sandero. Și cea de-a treia generație a urbanei va face marca românească să urce în gamă. Să uite oare Dacia de vocația sa low-cost? Dacă va dori să mizeze în continuare pe prețuri agresive, va trebui să își facă atent socotelile, deoarece este obligată să se modernizeze conform reglementărilor care impun mai multe echipamente de securitate și mai puține emisii de CO2. Sandero va trebui să inaugureze hibridizarea la Dacia, dar și sistemele de asistență la conducere. Ca și în cazul celei de-a doua generații Duster, ne așteptăm la o evoluție stilistică redusă la exterior, dar cu o planșă de bord ceva mai elaborată.
DS4
Trebuie precizat de la bun început că lansarea sa în 2020 pare deja compromisă! DS a promis câte o noutate în fiecare an, însă calendarul a fost întârziat, pentru că noutatea lui 2019 nu a fost încă dezvăluită. Este vorba de berlina DS9, care ar trebui prezentată la începutul lui 2020. După aceea, este prevăzută o altă noutate, care va fi prezentată probabil la Salonul de la Paris. Uzina de la Sochaux se pregătește totuși să producă acest model începând din 2020, așadar să rămânem încrezători! Nu se știe cum arată noul DS4, însă se zvonește că ar putea avea alura unui crossover.
FIAT 500
Este oficial: FIAT va lansa noul 500 electric în 2020. Constructorul a inaugurat anul trecut linia de producție pentru acest model în uzina de la Mirafiori, Italia. Proiectul ridică numeroase întrebări. Este într-adevăr un nou model? Este o nouă evoluție a actualului model? Ar putea fi întârziat din cauza fuziunii cu PSA, francezii având platforma electrică e-CMP? La toate aceste întrebări trebuie date și răspunsuri, având în vedere că FIAT vrea să vină cu noul 500 la Salonul de la Geneva. În plus, din cauza bilanțului său negativ de CO2, FIAT are tot interesul să-l vândă cât mai rapid.
Ford Bronco și Baby Bronco
Pentru Ford, SUV-urile sunt cele mai importante. După ineditele Puma și Mustang Mach E, așteptăm în 2020 două alte noutăți 4×4. Primul va fi un adevărat aventurier, rival al lui Land Rover Defender. El va prelua denumirea Bronco. Marca îl va dezvălui în primăvară. Celălalt model se va alătura categoriei SUV-urilor compacte. De la Bronco va prelua o alură rectangulară, va fi mult mai „cuminte” și mai puțin aventuros, dar mai seducător decât noul Kuga. Rămâne de văzut pe ce va miza Ford în Europa…
Hyundai Tucson
Durata medie de viață a unui model este de șapte ani. Dar cu Tucson, lucrurile se derulează mult mai repede. La fiecare cinci ani, Hyundai propune o nouă generație a SUV-ului său compact. A patra generație va sosi in 2020. Producătorul a dat câteva indicii prin conceptul Vision T, care arată că viitorul Tucson va avea un look de forță și mai original, cu o semnătură luminoasă integrată parțial în calandru și cu o linie cromată pe flancuri. Prototipul a fost dotat cu motorizare hibridă reîncărcabilă.
Jaguar XJ
Chiar dacă SUV-urile sunt la modă, Jaguar nu va renunța la segmentul său de turisme. Astfel, va schimba totul pentru XJ, pentru că acesta va fi de acum încolo un model 100% electric și, deci, un rival al lui Tesla Model S și Porsche Taycan. Mașina, care va fi fabricată la Castle Bromwich, în Anglia, va prelua în mod logic elementele tehnice de la I-Pace. Look-ul se va inspira din cel al unui SUV, deci trebuie să ne așteptăm la XJ foarte surprinzător.
Maserati ”Sportscar”
În 2020, ”tridentul” italian a cunoscut un nou start. După câțiva ani parcurși în (prea multă) liniște, Maserati vreaa să lanseze noutăți. Prima, pe care noi am numit-o aici generic ”Sportscar”, va avea rol de model deschizător de gamă, pentru că va fi o nouă sportivă, care se anunță mai degrabă radicală decât luxoasă, dacă ar fi să ne luăm după imaginile cu prototipul, pe care chiar constructorul le-a dezvăluit. Este vorba de un model cu motor amplasat în poziție centrală spate. O precizare importantă: acest bloc este inedit și a fost conceput de Maserati. Prezentarea este programată pentru luna mai, iar prețul va fi probabil în jur de 100.000 euro.
Mercedes Clasa S
Acest model este cel mai important la Mercedes, pentru că dă tonul la întreaga gamă, atât din punct de vedere al stilului, cât și al tehnologiilor. Actuala generație a inaugurat designul declinat în prezent la toată gama. Noua generație va inaugura o evoluție a acestui design, care se anunță mai unghiular. ”S Klasse” este o referință și din punct de vedere tehnologic, întrucât este primul model care dispune de sisteme care devin disponibile ulterior pe toate modelele Mercedes. Și nu numai! Multe dintre inovațiile de pe acest model se vor regăsi, câțiva ani mai târziu, pe mașinile noastre „clasice”.
Mitsubishi Outlander
Outlander 3 cunoaște un succes frumos în Europa, grație versiunii sale reîncărcabile. Este, de altfel, cel mai bine vândut model cu acest tip de motor, pe Bătrânul Continent. Mitsubishi Outlander PHEV ajunge la a patra generație, care speră să atragă clienții datorită unui look mai inspirat, foarte aproape de conceptul Engelberg. Interiorul va fi mult mai îngrijit, iar partea tehnică va fi asigurată de platforma CMF a Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi. Ar putea fi produs în Franța, în uzina Renault de la Douai, alături de viitoarele Kadjar și Koleos.
Opel Mokka X
A doua generație Mokka X va fi lansată în cursul acestui an. Acesta va fi derivat din noul Peugeot 2008, însă nu va fi o variantă a ”leului”, cum a fost cazul lui Corsa cu 208. Mokka X va avea privilegiul de a inaugura noul stil interior și exterior al lui Opel, anunțat de conceptul GT X, cu un calandru care formează un bloc comun cu farurile. Viitorul Opel Mokka X va avea și o versiune 100% electrică.
Nissan Qashqai
Juke a fost în cele din urmă reînnoit, iar Nissan va merge pe aceeași linie și cu crossoverul său best-seller, pentru ca mai apoi să continue cu prezentarea noilor Qashqai și X-Trail. Iar X-Trail va fi primul care va beneficia de un facelift, în timp ce Qashqai interesează cel mai mult, pentru că este modelul Nissan cel mai bine vândut în Europa, înaintea lui Micra. Statutul de best-seller nu va împiedica Nissan să schimbe în profunzime modelul Qashqai, mai ales în privința look-ului, care va fi inspirat din conceptul IMQ. A treia generație Qashqai va avea, cu siguranță, propulsie hibridă.
Peugeot 3008 facelift
Anul viitor, a doua generație 3008 va ajunge la jumătatea carierei. Este timpul, așadar, pentru un facelift. Ne putem imagina că pentru SUV-ul compact de mare succes al francezilor, schimbările vor fi lejere. Dar liftingul va fi mult mai important decât a fost prevăzut, întrucât va trebui să poarte noul logo Peugeot, inspirat din cel care a fost aplicat pe conceptul e-Legend! 3008 va adopta și semnătura luminoasă cu LED în stilul noului 2008. Tehnologia va fi rafinată, cu un instrumentar digital 3D și conducere semi-autonomă de nivel 2.
Renault Kangoo
Kangoo a primit lovituri puternice de la rivalii săi de la PSA. Chiar dacă vânzările sunt încă destul de bune, un nou facelift a devenit o urgență pentru Kangoo. Și se va întâmpla în 2020! Așa cum a fost anunțat de un concept, look-ul va evolua în profunzime, cu o siluetă mai puțin alungită. Dacă forma trebuie să fie funcțională, Kangoo va îndrăzni să fie mai puternic. Și interiorul va fi în sfârșit mai modern, cu un ecran tactil de mari dimensiuni. În plus, se pare că Renault va lucra și la volum și detalii.
SEAT Leon
La fel ca Audi A3, noul model Leon întârzie. Lansarea era așteptată în cursul anului trecut, însă se va întâmpla în 2020. Este clar că Golf 8 a fost prioritar pentru grup. Această a patra generație va evolua în materie de look, cu un calandru coborât și o interesantă bandă LED în spate. Silueta va inspira forță, ceea ce va seduce cu siguranță clientela mai tânără. Interiorul va fi mai degrabă clasic, chiar dacă vom regăsi un instrumentar digital și un touchscreen. Leon 4 va fi primul Seat hibrid reîncărcabil.
Volkswagen ID.4
După ID.3, Volkswagen va trebui să acționeze rapid. În primăvară va dezvălui al doilea membru al gamei electrice, un SUV. Acesta s-ar putea numi ID.4 sau ID.4 X. Constructorul nu a ezitat să expună un prototip, în septembrie 2019, la standul său de la Salonul de la Frankfurt, și să îl prezinte mai apoi și în China. Este de așteptat ca versiunea de serie să nu difere cu mult de conceptul ID.Crozz. Look-ul va rămâne original, la fel ca în cazul lui ID.3, cu partea din față foarte scurtă, permisă de arhitectura electricelor și de baza specifică MEB.