Dacă vă așteptați ca răspunsul la întrebarea din titlul să fie R8, vreo vresiune sportivă gen RS sau una de ultralux de la A8, trebuie să știți că… sunteți departe de adevăr.
Dintre toatele modelele produse de Audi de-al lungul timpului – ne referim aici, desigur, la automobile de serie, care pot fi înmatriculate și utilizate pe drumuri publice, în condiții normale de trafic, mai puțin modelele de curse – cel mai bine cotat este, în prezent, bătrânul coupé Sport Quattro.
Lansat în 1983 și produs în doar 217 exemplare, a stat la baza omologării pentru Grupa B a versiunii pentru raliuri. Aceasta avea să fie prima mașină de raliuri cu tracțiune integrală, un monstru pe roți care a scris istorie în Campionatul Mondial.
Dotat cu un motor cu 5 cilindri în linie, de 2,1 litri și 306 CP, Audi Sport Quattro este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/oră în mai puțin de 5 secunde și să atingă viteza maximă de 249 km/oră. La vremea sa, aceste performanțe erau comparabile cu cele ale unui Porsche 911 Turbo!
În prezent, un coupé Audi Sport Quattro aflat în stare bună poate fi vândut cu până la 500.000 de euro. Un preț la care niciun alt model Audi de stradă, nou sau de de ocazie, nu poate ajunge!
Pe de altă parte, faptul că cel mai valoros Audi de stradă este un model, totuși, modern, și nu unul clasic, se explică prin istoria recentă a mărcii. Spre deosebire de rivalii săi premium germani Mercedes și BMW, brandul Audi a apărut relativ târziu, mai exact în 1969, din contopirea mai multor mărci.