Tendința actuală în lumea rarefiată a mărcilor de lux constă în modele exotice, produse în serii foarte mici și chiar cu statut de unicat și comercializate la prețuri exorbitante, pentru o clientelă atent selecționată. Aston Martin urmează acest trend, iar noul V12 Speedster este răspunsul britanicilor pentru Ferrari Monza SP1 și SP2.
Bugatti Chiron Pur Sport, Ferrari Monza SP1 și SP2, McLaren Elva, Bentley Bacalar sau Czinger 21C sunt câteva exemple de modele produse în ediții limitate și vândute la prețuri stratosferice, clienților dispuși să plătească sume imense pentru un automobil exclusiv.
Aston Martin vrea să profite de pe urma acestui trend, cu noul V12 Speedster, supercar cu o caroserie deschisă, după cum o indică și numele. Constructorul britanic vorbește de tradiție și face trimitere la modelele care au inspirat designerii, precum DB3S și DBR1, automobile cu o arhitectură similară, produse prin anii 50.
Dar V12 Speedster reprezintă tot ceea ce poate fi mai modern. Se bazează tehnica de pe DBS Supperleggera, de la care a preluat motorul V12 5.2 biturbo de 700 CP, asociat cu o transmisie automată.
Aston Martin V12 Speedster are jante de 21 inchi care adăpostesc discuri de frână impresionante, cu diametrul de de 410 mm pe față și 360 mm pe spate. Nu este vorba de aliaj de oțel, ci de carbon ceramic.
Aston Martin a limitat viteza maximă la 300 km/h, chiar dacă noul model este capabil de mai mult decât atât. Pe de altă parte, având în vedere că este un automobil fără parbriz, vitezele mari pot deveni dezagreabile!
Prețul unui V12 Speedster ar putea fi de 900.000 de euro, iar livrările sunt programate să înceapă în prima parte a anului viitor. Aston Martin are în program și o versiune specială, supranumită „F/A 18 Hornet”, care va fi produsă doar în cazul unor comenzi speciale.