Renault Morphoz este un concept 100% electric, care prefigurează un viitorul SUV familial, vârf de gamă. Dispune de un sistem de reîncărcare prin inducție și o caroserie capabilă să se metamorfozeze.
Accesul la bord se face prin intermediul unor portiere cu deschidere față în față. Morphoz are 4,40 metri lungime și un ampatament de 2,73 metri. Ambianța din interior este avangardistă, cu scaunelele față pivotante, pentru a asigura un cadru potrivit discuțiilor, atunci când automobilul nu se află în mers. Modul de dispunere a scaunelor față în față a fost botezat ”Partage”.
O particularitate a acestui concept este posibilitatea de a alungi caroseria cu până la 40 cm, pentru a câștiga spațiu interior mai mult, dar mai ales pentru a putea fi dotat cu o baterie mai mare.
Renault Morphoz dispune de 100 kW (136 CP) în versiunea City (scurtă) și de 160 kw (218 CP) pentru Travel (versiunea lungă) și beneficiază de autonomie de nivel 3. Bateria de 40 kWh este suficientă pentru drumurile cotidiene. Lungimea totală poate fi mărită până la 4,8 metri, caz în care ampatamentul se mărește la 2,93 metri. Numai bine pentru confort la drum lung și suplimentarea bateriei cu 50 kWh, până la un total de 90 kWh și, evident, o autonomie superioară.
Renault precizează că tranformarea se va putea face în ”stații dedicate”, fără a detalia acest aspect. Firesc, până la urmă, dacă avem în vedere că este vorba, cel puțin deocamdată, de un concept. În orice caz, versiunea mărită poate avea o autonomie de până la 700 km, ceea ce nu e de ici, de colo, pentru un automobil 100% electric!
Prin intermediul acestui concept, Renault își expune viziunea pentru mobilitatea electrică pe termen mediu, mai exact pentru automobilele pe care ar dori să le producă după 2025. Modelele electrice din acea perioadă vor beneficia de noua platformă modulară 100% electrică a producătorului francez, CMF-EV.
Așadar, conceptul Morphoz prefigurează viitoarea familie de modele electrice Renault. Platforma CMF-EV va permite configurarea acestora pentru mai multe variante de capacitate și autonomie, spațiu interior și volum pentru bagaje, dar și în privința puterii.
Plașa de bord este dominată de volanul cu design futurist, care integrează un ecran cu diagonala de 10,2 inchi (26 cm). În spatele acestuia se află un imens ecran retractabil, configurarea bordului fiind legată de modul de deplasare, cu șofer sau autonom.
Tehnologia de la bord integrează inteligență artificială. Astfel, asistentul virtual poate fi comandat în trei moduri – tactil (folosind ecranele sau consola centrală), gestual sau vocal. Mașina poate păstra constantă distanța față de cea din față, banda de deplasare, traiectoria în viraje sau se poate deplasa în ambuteiaje, iar cel de la volan poate prelua comenzile în orice moment.