Efectele crizei generate de pandemia noului coronavirus începe să se simtă pe piața auto din România. În luna martie, scăderea a fost de 32,19% față de aceeași lună a anului trecut, iar primul trimestru s-a încheiat cu o cădere de 22%, conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), preluate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
A fost cea mai slabă lună martie din ultimii cinci ani, cu 6.654 de automobile noi înmatriculate. Pe primele trei luni din 2020, numărul autoturismelor noi înmatriculate a ajuns la 27.979 unități, în scădere cu 21,92% față de perioada similară din 2019.
Pe fondul activității paralizate din industrie, este de așteptat ca acest trend descendent să se accentueze în următoarele luni.
In ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2020 cifra de 36.049 unități, o scădere de 3,55% față de martie 2019, pe primul trimestru din 2020 înregistrându-se un volum de 108.080 unități, în scădere cu 2,02% față de perioada similară din 2019.
Clasamentul pe mărci la autoturisme noi, pentru perioada ianuarie-martie 2020, are următoarea ordine: 1. Dacia 7.437 unități (-38,43% faţă de ianuarie-martie 2019), 2. Volkswagen 2.604 (+16,82%), 3. Skoda 2.454 (-3,39%), 4. Renault 2.185 (-27,98%), 4. Hyundai 2.040 (+20,28%).
Topul pe modele este dominat, după primul trimestru din 2020, în această ordine, de Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Renault Clio.
Sursa: comunicat de presă ACAROM