Piața auto își continuă trendul din ultimii ani: segmentul SUV își mărește constant cota de piață, în detrimentul modelelor clasice, sedan, break sau compacte.
Modelele SUV sunt din ce în ce mai îndrăgite, fiind achiziționate în toate formele și dimensiunile, în timp ce automobilele ”tradiționale” își continuă trendul descendent. Astfel, conform statisticilor publicate de Jato, în 2019 vânzările mondiale de turisme a scăzut la o cotă de piață de 23%, de la 24%, cât au reprezentat în 2018.
China continuă să fie principala piață pentru modelele clasice (sedan), unde ele reprezintă în continuare 51% din totalul vânzărilor. În Europa, în schimb, nu mai reprezintă decât 6% din totalul pieței, iar în SUA și Canada, 22%. Gigantul Volkswagen a vândut cele mai multe sedanuri în 2019, cu o cotă de 19%, urmat de Toyota (13%), Hyundai-Kia (11%) și Renault-Nissan (10%).
Cândva regina pieței auto, clasa compactă a scăzut la nivel mondial cu 12% în 2019 și nu mai reprezintă decât 11% din vânzările mondiale de automobile. În Europa reprezintă 50% din total, iar Volkswagen este lider pe bătrânul continent, cu 21% din totalul compactelor vândute anul trecut.
Cea mai impresionantă cifră este însă acest 40% care reprezintă cota de piață a modelelor SUV vândute în 2019, în Europa (față de 37% în 2018)! Pentru comparație, mai trebuie menționate cotele celorlalte categorii: 20% pentru modelele urbane, 17% compacte, 6,8% mini. Sedanurile dețin 6,7% din acest mix, iar monovolumele, 3,7%.
Sursa: Jato