Chiar dacă grupul Renault are actualmente serioase probleme financiare, nu se pune problema înghețării unor proiectele. Este și cazul viitorului Megane, a cincea generație a binecunoscutei compacte urmând să apară în 2022, cu câteva surprize în program.
Actuala generație Renault Megane a beneficiat recent de un facelift, care ne dă câteva indicii referitoare la cum ar putea arăta cea de-a cincea generație. Un model la care biroul de cercetare al constructorului francez lucrează deja, pentru ca noul Megane să fie lansat în toamna lui 2022. Noua generație ar trebui să preia majoritatea elementelor de la actualul Megane facelift.
Prin preluarea platformei CMF C/D într-o versiune ameliorată, noul Megane va dispune de versiuni hibrid. De la mild hybrid pentru motoarele pe benzină de la 100 la 160 CP, la un hibrid simplu de 130 CP și un plugin de 160 CP. Cu această ultimă motorizare (deja prezentă pe actualul Megane facelift), autonomia în modul electric ar trebui să depășească 60 km. În mod normal, nu ar trebui să mai existe și motorizare diesel, dar Renault ar putea propune și o variantă BluedCi de 115 CP.
La exterior, Renault Megane ar trebui să se inspire din ultimele concepte ale mărcii, Symbioz (foto) și Morphoz, cu o alură mai robustă și mai fluidă față de actuala generație și cu aspect de crossover. Dimensiunile nu se vor modifica semnificativ (3,40 metri lungime), însă Renault dorește să mărească capacitatea portbagajului, pentru a se apropia de 400 de litri (de la 384 litri, actualmente).
Sunt șanse mari să nu mai existe versiunea break. În schimb Renault Megane 5 ar putea avea o declinare „aventurier”, XMOD. Aceasta va avea protecții din plastic pentru caroserie și va dispune de o serie de sisteme pentru îmbunătățirea comportamentului pe suprafețe cu aderență scăzută.
La bord, ambianța ar trebui să fie modernizată, cu două ecrane panoramice, unul cu instrumentar, aflat în fața șoferului, iar al doilea în mijloc, cu infotainment. Renault Megane 5 va avea și numeroase sisteme de asistență la condus și va dispune de conducere autonomă de nivel 2. Deși Renault a investit mult în conducere autonomă de nivel 3 (care presupune ca mâinile să nu fie puse pe volan și rulajul să se desfăsoare fără ca șoferul să mai privească drumul), aceasta nu se va regăsi pe Megane 5.