Germanii nu mai sunt interesați de saloanele auto

27 iulie 2020



În țara în care automobilul este rege, salonul auto va trebui să facă față dezinteresului publicului. Un sondaj lansat recent în Germania, de publicația Automobilwoche, relevă că peste 57%  dintre germani nu mai văd rostul saloanelor auto, cum este cel de la Frankfurt (celebrul IAA, mutat între timp la München) sau cel de la Geneva.

IAA, la fel ca și Salonul de la Paris, trebuie să rezolve o ecuație complicată: să supraviețuiască și să seducă publicul, într-o eră în care industria auto trebuie să se schimbe, în timp ce marele public pare că nu mai este interesat de aceste saloane, care îmbină utilul cu plăcutul.

Chiar dacă Salonul de la Frankfurt se mută la München din 2021, va trebui să combată dezinteresul publicului. Un studiu realizat de Civey, pentru Automobilwoche, a arătat că 57% dintre germani ar avea „îndoieli asupra performanțelor” saloanelor europene și numai 31% cred că acestea ar fi „de durată”.

Chiar dacă tinerii interogați (18-24 ani) au fost și ei destul de „duri” cu saloanele, asta nu-i împiedică să aibă o viziune diferită asupra acestor evenimente. Ei văd saloanele ca oportunități, mai ales cei care lucrează în startup-uri și doresc să-și prezinte produsele, dar sunt mult mai interesați de noile tehnologii și de ecologie. Adică, de tot ceea ce ocupa până acum colțuri retrase din saloanele auto.

Spre deosebire de Salonul de la Frankfurt, cel de la München nu va dura mai mult de 6 zile (7-12 septembrie 2021), în timp ce ediția de anul viitor a Salonului de la Geneva a fost anulată.