La zece ani după apariția lui Leaf, Nissan revine cu o noutate majoră în categoria modelelor 100% electrice: Ariya, primul său SUV cu zero emisii. Versiunea electrică a lui Qashqai are totul nou – platformă tehnică, interior, design.
Modelele SUV își continuă ofensiva și trec la următoarea etapă, electrificarea. După Peugeot (e-2008), Audi (e-tron) și BMW (iX3), acum este momentul ca Nissan să dezvăluie primul său Sport Utility Vehicle 100% electric.
Nissan Ariya a fost anticipat de conceptul cu același nume, prezentat în octombrie 2019, la Salonul de la Tokyo. Cu dimensiuni generoase (4,60 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,66 metri înălțime), profil plonjat în stil coupe și partea frontală redesenată, Ariya inaugurează noul logo Nissan.
Partea frontală masivă are grila ”plină”, un detaliu tipic modelelor electrice, iar noul logo a fost imaginat ca o ”semnătură luminoasă”, amplasată între luminile de zi în forma literei V. Și spatele este complet nou, cu o bandă orizontală ce unește grupurile optice.
La bord, stilul este avangardist și minimalist. Așa cum e acum la modă, comenzile fizice au dispărut, fiind înlocuite cu cele senzitive, în timp ce bordul este compus din două display-uri digitale de 12,3 inchi. Spațiul interior, mai ales în privința locurilor din spate, este avantajat de ampatamentul de 2,78 metri.
Nissan inaugurează prin acest model noua platformă tehnică modulară CMF-EV, dedicată automobilelor electrice ale Alianței Renault – Nissan. Următorul model care va folosi această platformă va fi un SUV Renault care urmează să fie lansat până la finele acestui an.
Ariya în versiunile cu două roți motrice va avea puteri de 218 și 242 CP, iar în cele cu tracțiune integrală și tehnologie e-4orce (câte un motor pe fiecare punte), de 279, 306 și 394 CP. Clienții pot opta pentru două variante de acumulator, de 63 sau 87 kWh. Autonomia poate ajunge până la 500 km (460 km, cu tracțiune integrală).
La bord este disponibil sistemul de condus autonom de nivel 2 ProPilot, existent deja la Leaf și Qashqai. Lista este completată de sistemele inteligente de asistare ProPilot Park și e-Pedal.
Lansarea comercială este prevăzută pentru primăvara anului 2021. Nissan nu a dat încă niciun detaliu referitor la preț, însă estimările se situează în jurul cifrei de 45.000 de euro.
Referitor la logo, noua versiune este una simplificată, în ton cu tendințele actuale. Păstrează forma consacrată încă de la finele anilor 80, dar fără efecte 3D. Ca o curiozitate, iluminarea se face cu 20 de LED-uri, exact numărul anilor trecuți de la ultima revizuire a siglei.
Nissan a început să lucreze la noul logo în 2017, cu scopul de a reflecta „schimbările majore din societate, în ultimele două decenii”, începând, evident, cu digitalizarea. Implementarea noului logo demarează cu modelele electrice.