Flash-news electromobilistic… american!

2 septembrie 2020



Este puțin obișnuit ca vești despre electromobilitate să vină din Detroit, capitala auto din SUA, orașul supranumit Motor City.

Dar, ca în orice sfârșit de săptămână când te întâlnești cu prieteni și cunoștințe, este imposibil să nu dai de cineva implicat în industria auto, fie la cei trei mari – GM, Ford și Chrysler -, la sumedenia de startup-uri cu vise electrice sau la numeroșii furnizori de piese și servicii din zona.

La aceste întâlniri amicale se discută despre noutățile publicate și experiențele directe din lumea automobilelor, bineînțeles. Interesant este că, deși noua industrie auto electrică pare să fie concentrată în California, ceea ce este logic dacă acceptăm ca plusvaloarea în noua industrie auto este realizată prin soft, si în Motor City zumzetul motoarelor electrice se amplifică.

Exceptând încercările timpurii cu EV 1 la GM și achiziția mărcii norvegiene Th!nk de către Ford, în ultimul deceniu al secolului trecut, Detroitul a avut rare oportunități să iasă pe prima scenă a electromobilitătii.

GM cu Volt și Bolt a demonstrat că dacă vrea, poate. Dar Ford și FCA cu așa-numitele „compliance cars” Focus și Fiat 500 electrice, produse în serie foarte mică doar pentru a satisface legislația din California, nu sunt asociate în prezent cu Evoluția spre electrificare.

Ce am mai citit și auzit peste weekend în Motor City?

Rivian

Ca startup electric pursânge, cu o lungă lista de angajări publicată de mai bine de un an și actualizată săptămânal, Rivian atrage talent proaspăt printr-o cultură de firmă aparte, bazată pe dragostea pentru aventura în natură, program de lucru normal, vacanțe, beneficii și asigurări medicale de calitate.

Ultima recrutare de calibru este Nick Kalayan, ex-Tesla, care a preluat funcția de vicepreședinte pentru engineering de la Mark Vinnels, venit la Rivian de la McLaren.

În paralel, decizia Amazon pentru 1.800 de van-uri electrice de la Mercedes pentru distribuția de pachete în Europa, este aparent un număr mic față de cele 100.000 van-uri electrice comandate la Rivian pentru activitățile din America de Nord, dar reprezintă cea mai mare comandă primită de Daimler pentru un vehicul electric până în prezent și semnalizează foarte clar intenția gigantului global de comerț online de electrificare a flotei de distribuție peste tot în lume.

Amazon a investit până în prezent peste un miliard de dolari în Rivian și rămâne unul din principalii finanțatori, alături de Ford și alții.

Bollinger

Tot din domeniul furgonetelor de distribuție marfă sunt și noutățile de la Bollinger, un startup pur electric înființat în nordul statului New York, care s-a remarcat prin prototipuri ale unor vehicule electrice de muncă grea, la pădure sau pe șantiere. După transplanatarea în Motor City, s-a făcut liniște în jurul planurilor Bollinger, cu excepția ofertei platformei electrice, care stă la baza pickup-ului și a SUV-ului, spre vânzare altor firme interesate.

Ceva semnificativ se întâmplă în culise, fiindcă și Bollinger angajează sute de specialiști în domenii legate de vehicule electrice și s-a mutat de curând într-un sediu nou, cu mult mai mare decât cel vizitat de noi în iarna.

Citiți despre reacția marilor concerne globale la provocarea de electrificare a startup-urilor pe blogul dedicat mobilității electrice www.electromobilitate.com