În ultima decadă a secolului trecut, constructorul german Mercedes-Benz a luat în calcul dezvoltarea unui motor cu o arhitectură impresionantă: W18 de 8,0 litri! Acesta ar fi trebuit să intre în dotarea navei amiral Clasa S. În cele din urmă, proiectul nu s-a materializat.
Istoria, dezvăluită recent de publicația germană Auto Bild, pare de-a dreptul delirantă în contextul actual, în care cuvântul de ordine în materie de propulsii termice este downsizing. În anii 90 însă, Mercedes a luat foarte în serios ideea de a dezvolta o motorizare W18 de 8,0 litri, pentru limuzina Clasa S, ca o variantă radicală a generației W140 (foto). Cunoscut sub numele de cod „M16”, acest motor nu a depășit niciodată stadiul de proiect.
Pentru a putea instala un astfel de „monstru” sub capotă, Mercedes își imagina un W cu trei blocuri de șase cilindri fiecare, reunite sub un unghi de 75,5 grade. Acesta ar fi avut avantajul de a prelua elemente de la alte motoare cu șase cilindri de la vremea respectivă.
Varianta de intrare în gamă ar fi trebuit să fie 800 SEL, cu o putere de 497 CP și un cuplu de 750 Nm, iar cea de-a doua urma să dezvolte 690 CP și 800 Nm. În cele din urmă, conducerea de atunci de la Mercedes nu au mai validat ideea, preferând un V12 de 6,0 litri.