Bolide este un monstru conceput special pentru rularea pe circuit. Mai ușor decât Chiron (1.240 kg) și cu puterea celebrului propulsor W16 dusă la cote amețitoare (1.850 CP), este cel mai performant automobil produs vreodată de Bugatti!
Bugatti Bolide este un automobil extrem, realizat pentru evoluția pe circuitele de viteză. Are, așadar, un aspect de automobil de curse, care sugerează apartenența la viitoarea categorie hypercar, ce urmează a fi introdusă în Campionatul Mondial de Anduranță. Pentru moment, Bolide este doar un concept-car. Producătorul alsacian nu a anunțat nicio intenție comercială cu acesta. Însă, de ce nu, poate că peste ceva vreme l-am putea vedea la Le Mans…
În campania de teasing, Bugatti a anunțat o cifră: 0,67. Este raportul greutate/putere, o valoare excepțională pentru domeniul auto. Puterea motorului W16 de 8,0 litri quad-turbo de la Chiron a fost ridicată la 1.850 CP (cuplu maxim de 1.850 Nm), în principal prin utilizarea carburantului de competiții (cu cifra octanică 110). Un plus de 200 CP față de Chiron Super Sport 300+ sau Centodieci!
De asemenea, prin utilizarea pe scară largă a materialelor ultraușoare, precum fibra de carbon, titanul și magneziul, greutatea mașinii a fost redusă la 1.240 kg, fiind comparabilă cu cea a unui model compact și departe de cea a lui Chiron, care este de aproape două tone! De reținut că această scădere s-a realizat fără a se renunța la tracțiunea integrală.
Remarcabilă la acest concept este și eficiența aerodinamică, la care contribuie și înălțimea, redusă la doar… 99,5 cm! Caroseria păstrează arhitectura de coupe cu două locuri de la Chiron, cu motorul plasat în poziție centrală spate.
Accelerațiile sunt de-a dreptul incredibile: 0-100 km/h în 2,17 secunde, 0-200 km/h în 4,36 secunde și 0-300 km/h în 7,37 secunde. Iar pentru a depăși 500 km/h îi sunt necesare doar 20 de secunde!
Constructorul din Molsheim susține că acest hypercar este, teoretic, capabil să parcurgă celebra Nordschleife de pe Nürburgring în 5’23″1, acesta fiind al doilea timp după recordul deținut de Porsche 919 Evo (5’19″55).
Bugatti vizează, de asemenea, un timp de 3’07″1 pe un tur la Le Mans, ceea ce ar însemna un nou record. De reținut că Bolide a fost conceput astfel încât să respecte normele de securitate FIA, ceea ce alimentează speculațiile referitoare la posibilitatea înscrierii în viitoarea categorie Hypercar, la celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans.