Producătorul german Porsche și-a anunțat revenirea în cea mai importantă cursă de anduranță din lume, începand din 2023, însă nu în cadrul noii clase Hypercar, ci cu un prototip realizat după regulile LMDh.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans are un viitor promițător: la câteva zile după ce Audi și Peugeot au dat detalii referitoare la planurile lor de revenire în competiție, acum a fost rândul celor de la Porsche să își anunțe întoarcerea, cu un nou prototip.
Reamintim, Porsche rămăsese angajat la Le Mans doar cu modelul 911, în categoria GTE, adică fără nicio șansă la victorie în clasamentul general. Însă revizuirea profundă a regulamentului acestei competiții, prin apariția categoriilor LMH (Hypercar) și LMDh (Le Mans – Daytona H), dar și printr-un control mai strict al costurilor, deschide, iată, apetitul tot mai multor competitori.
Porsche și-a propus să revină cu un prototip LMDh, adică un LMP2 îmbunătățit și hibrid. Va avea de ales unul dintre cele patru șasiuri desemnate de organizatori și va crea propria caroserie – posibil inspirată dintr-un model de stradă sau, de ce nu, din conceptul 919 Street, care apare în imaginile teaser publicate pe tema acestei reveniri.
Noua mașină va avea o greutate 1.030 kg și o putere cumulată de 680 CP. Departe, așadar, de performantul model 919 și mai ales de versiunea extremă a acestuia, 919 Evo. Oricum, organizatorii și-au propus să armonizeze performanțele din categoriile LMDh (unde printre competitori vor fi Porsche și Audi) și Hypercar (unde și-au anunțat prezența Toyota și Peugeot), pentru a garanta tuturor șanse egale la victoria în clasamentul general.
Categoria LMDh, aleasă de Porsche, ar trebui să permită bugete mai mici și angajarea, în paralel, în campionatul american de anduranță IMSA, inclusiv participarea în cursele de 24 de ore de la Daytona și 12 ore de la Sebring.