Pagani a creat o tradiție din lansarea seriilor speciale dedicate aviației militare italiene. Prima serie Tricolore a fost prezentată în 2010, pe baza modelului Zonda, cu ocazia aniversării a 50 de ani de la înființarea formației de acrobație aeriană Pattuglia Acrobatica Nazionale (PAN), foarte cunoscută sub denumirea populară ”Frecce Tricolori”. Horacio Pagani revine acum, la aniversarea PAN de 60 de ani, cu Huayra Tricolore.
Huayra Tricolore este un roadster inspirat de avionul Aermacchi MB-339 P.A.N., al celor de la Frecce Tricolori. Are o configurație aerodinamică revizuită, iar cea mai neobișnuită dotare este tubul Pitot (instrument folosit la avioane, pentru măsurarea vitezei în aer) instalat în partea frontală. Pe bord se află un anemometru care afișează viteza, precum la avioane, în noduri.
Mașina preia culorile tricolore italiene, cu albastrul dominant, iar la interior s-a optat pentru piele alb-albastră, aluminiu anodizat (albastru) și fibră de carbon. Șasiul și caroseria sunt realizate din materiale compozite, pe bază de carbon și titan.
Motorul V12 Mercedes-AMG de 6,0 litri dezvoltă 840 CP și 1100 Nm, cu 13 CP mai mult decât Huayra Imola, care era până la acest moment cel mai puternic Pagani. Transmisia este asigurată de o cutie automată secvențială cu șapte rapoarte și mod manual, cuplată la puntea spate.
La fel ca în cazul seriei Zonda Tricolore, Pagani a prevăzut să producă doar trei exemplare Huayra Tricolore, fiecare la prețul de bază de 5,5 milioane de euro, fără taxe.