Viitorul sistem de operare VW.OS ar trebui să fie ”o referință în domeniu”

14 decembrie 2020



Pentru unii constructori de automobile, trecerea în era digitală pare să se facă cu destule poticneli. Unul dintre cele mai cunoscute exemple în acest sens, din ultima perioadă, este cel al producătorului Volkswagen, care s-a văzut nevoit să amâne cu un an livrările primului său model din noua generație electrică, ID.3. Motivul: probleme cu partea de software.

Într-un dialog cu jurnaliștii de la Automobilwoche, în care recunoaște problemele întâmpinate la lansarea modelului Volkswagen ID.3, Markus Duesmann, președintele Audi, dă de înțeles că viitorul sistem de operare al grupului german ”va fi o referință în domeniu”.

Fără a le nega, omul numărul 1 de la Audi spune că problemele au fost amplificate de constrângerile de ordin organizatoric generate de criza Covid-19. Iar despre viitorul sistem de operare pe care gigantul german în pregătește, Duesmann spune răspicat: ”Avem toate resursele necesare pentru a concepe un astfel de sistem, poate chiar pentru întreaga piață auto. Presupun că numărul sistemelor de operare se va consolida la un moment dat. La acel moment, unul dintre sistemele de operare trebuie să ne aparțină”.

Markus Duesmann se referă, desigur, la viitorul sistem de operare VW.OS, care urmează să fie instalat pe automobilele produse de grupul german. Întrebat cum i se pare ideea ca fiecare constructor să aibă propriul sistem de operare, CEO-ul Audi crede că ”aceasta este cea mai bună soluție”.

Noua eră a automobilelor conectate și digitalizate presupune, întâi de toate, dezvoltarea unor sisteme de operare specifice, aidoma celor din computere sau telefoane inteligente. În timp ce unii constructori, precum Volkswagen, au ambiția și potența necesară de a crea propriul sistem, alții, ca de pildă General Motors, au decis să folosească Android Auto de la Google. În timp ce primii mizează pe avantajul exclusivității, ceilalți, dimpotrivă, speră ca rețeta succesului să vină din ușurința cu care o aplicație se poate instala (în directorul de infotainment, de pildă), exact ca pe un smartphone.