Interesul enorm pentru legendarul Blower 4½-litre, cel mai renumit Bentley de curse din perioada interbelică, i-a determinat pe cei de la Crewe să ia o decizie istorică: reluarea producției, la nouă decenii distanță în timp. Proiectul Blower ”continuation” s-a născut cu ocazia centenarului Bentley.
Recent, după mai bine de un an și 40.000 ore de muncă, Bentley a încheiat construcția prototipului Blower „continuation”. Constructorul a decis asamblarea a 12 noi exemplare conforme cu originalul Team Blower 4½-litre (specificațiile mașinii cu șasiul HB 3403, motorul SM 3902, înregistrată UU 5872 – Team Car #2), pilotat de Sir Henry ”Tim” Birkin, unul dintre celebrii ”Bentley Boys” de la finalul anilor 20 ai secolului trecut.
Pentru reeditarea acestui model, producătorul a demontat piesă cu piesă exemplarul original, pentru a scana cu laser toate elementele componente – circa 2.000! – și pentru a crea pe computer modele 3D, cu scopul de a le reproduce. De la motor până la cadrul din lemn de frasin sau elemente din piele, noile componente au fost realizate în colaborare cu o serie de companii specializate.
Ca și originalul, „noul” Blower este pus în mișcare de un motor în patru cilindri cu compresor, de 240 CP, din aluminiu și magneziu.
Înainte de trecerea la ”producția de serie”, noul prototip, supranumit ”Car Zero”, va fi supus la o serie de teste dure. Printre acestea, parcurgerea a 8.000 km pe pistă, echivalentul a 35.000 km de rulaj normal, simulând condițiile din curse istorice, precum Mille Miglia sau Raliul Peking-Paris.
Cele 12 exemplare au constituit primul proiect al nou createi divizii Bentley Mulliner Classic și au fost comandate și configurate în avans. Prețul unui Blower „continuation” nu a dezvăluit.