Clasa C este unul dintre cele mai importante creații Mercedes, fiind cel mai vândut model al constructorului german. Actuala generație, lansată în 2014, s-a vândut în peste 2,5 milioane de exemplare. În ciuda declinului înregistrat în ultima perioadă pe segmentul familialelor, rezultatele de pe piața chineză au contribuit la succesul constant al acestui model. Chiar și așa, iată că a sosit inevitabilul moment al unui nou schimb de ștafetă.
Mercedes nu a riscat cu un design revoluționar, astfel că, la prima vedere, codul stilistic nu pare schimbat radical. Există însă un progres evident la această a cincea generație Clasa C, care lasă o impresie deosebită, ca și cum ar fi o… mică Clasa S.
Mercedes Clasa C (2021), în 10 detalii esențiale
▪ Mercedes lansează în paralel ambele versiuni constructive, limuzină și break. Ambele au aceeași lungime, de 4,75 metri. La break, comanda electrică a hayonului face parte din dotarea standard.
▪ Farurile au fost redesenate, versiunea standard are grila cu formă hexagonală, iar la versiunile AMG grila este trapezoidală, mai joasă. Însă cea mai vizibilă schimbare la exterior se poate vedea la partea din spate, cu grupurile optice orizontale, inspirate de la Clasa S.
▪ Cele mai spectaculoase noutăți sunt la interior, începând cu noua consolă centrală, transformată într-un imens ecran tactil ușor orientat spre cel de la volan, cu diagonala standard de 9,5 inchi și care poate ajunge până la 11,9 inchi.
▪ Instrumentarul de bord este găzduit de un display cu diagonala de 10,25 inchi (sau 12,3 inchi, la anumite versiuni), separat vizual de planșa de bord.
▪ Spre deosebire de Clasa S, atmosfera de la bord are un aer mai sportiv, datorat în principal difuzoarelor de aer rotunjite. Lumina ambientală cu fibră optică face parte din dotarea standard.
▪ Spațiul interior a fost îmbunătățit. Grație ampatamentului mărit cu 25 mm, spațiul pentru picioare la bancheta spate a fost mărit cu 21 mm. Și chiar dacă înălțimea mașinii a scăzut cu 1 cm, spațiul pentru cap, la locurile din spate, a crescut cu 1 cm. În schimb, versiunea sedan a păstrat volumul de 455 litri pentru portbagaj, o valoare destul de modestă pentru această categorie.
▪ Toate propulsoarele sunt în 4 cilindri și dispun de tehnologie mild hybrid (cu un surprlus de 20 CP) și transmisie automată 9G-Tronic. Versiunile pe benzină C 180 și C 200 au motor de 1,5 litri de 170 CP și 204 CP, iar C 300 dispune de un agregat de 2,0 litri și 258 CP. Motorul diesel de 2,0 litri echipează versiunile C 200 d (163 CP), C 220 d (200 CP) și C 300 d (265 CP).
▪ În scurt timp după lansare va fi disponibilă și versiunea hibrid plug-in C 300 e, care combină un motor pe benzină în 4 cilindri cu unul electric, pentru un total de 313 CP. Grație acumulatorului de 25,4 kWh, această versiune are o autonomie de până la 100 km în mod complet electric.
▪ Pe lista opționalelor se regăsește, pentru anumite variante, transmisia integrală 4-Matic, la fel ca direcția și pe roțile spate (pentru o manevrabilitate îmbunătățită), suspensia adaptivă sau sistemul Digital Light.
▪ În privința tehnologiei de generație nouă prezentă la bord, lista este lungă și cuprinde, printre altele, recunoașterea indicatoarelor rutiere, menținerea automată a căii de rulare și a distanței de siguranță, a doua generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience) cu asistent vocal Hey Mercedes și update over-the-air.
Comercializarea va începe în primăvara anului 2021, însă prețurile nu au fost încă anunțate. În funcție de piețele de desfacere, producția va fi realizată în Germania, China și Africa de Sud.