Duelul Toyota – Volkswagen a continuat cu un nou episod, de data aceasta consumat în condiții dure, impuse de pandemia noului coronavirus. Iar bilanțul pe 2020 este favorabil colosului nipon, care reușește să recâștige poziția de lider mondial!
Toyota a încheiat anul în postura de cel mai mare grup auto mondial, din perspectiva volumelor vândute. Japonezii au cumulat 9,53 milioane de unități, în timp ce rivalii germani au realizat 9,31 milioane. Scăderea Toyota, pe fondul crizei Covid-19, a fost de 11,3%, în timp ce Grupul Volkswagen a avut un recul mai accentuat, de 15,2%.
Primul semestru din 2020 a fost puternic influențat de pandemie, din cauza izolării impuse la nivel mondial, la începutul primăverii. Toyota și-a revenit mai bine în a doua jumătate, avantajată și de prezența mai activă din Asia și SUA, nefiind atât de legată de piața europeană.
Reamintim, Volkswagen devenise lider mondial prin detronarea rivalei Toyota, în 2015. Toyota are în grup patru mărci (Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino), în timp ce Grupul Volkswagen are în portofoliu zece branduri principale (Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, MAN, Scania, Bentley, Lamborghini și Bugatti).
De remracat că Toyota este lider și în clasamentul pe mărci, cu 7,97 milioane de unități vândute anul trecut sub brandul principal, față de cele 5,7 milioane de automobile Volkswagen (inclusiv vehicule comerciale).
A treia poziție la nivel mondial este ocupată de alinața Renault-Nissan-Mitsubishi, care a vândut 7,7 milioane de automobile în 2020, cu 24% sub realizările din 2019 (-22,2% și 4 milioane de unități pentru Nissan, -21,3% și 2,9 milioane pentru Grupul Renault, respectiv -33,1% și 820.000 de unități pentru Mitsubishi).