Opel se pregătește să înlocuiască Insignia, însă conform unor informații vehiculate în presa de specialitate, noul model va fi diferit față de varianta tradițională.
Opel s-a relansat pe segmentul limuzinelor de categorie medie cu Insignia, care a înlocuit Vectra. Prima generație, lansată în 2009, s-a vândut în peste 900.000 de exemplare. A doua, care a apărut la sfârșitul anului 2016, a avut vânzările diminuate de concurența SUV-urilor.
Cu toate acestea, constructorul german nu intenționează să părăsească acest segment. Într-un interviu acordat publicației Automotive News, Michael Lohscheller, CEO al Opel Automobile GmbH, a precizat că Insignia își va păstra postura de navă amiral în gamă.
Lohscheller este însă conștient de faptul că, pentru mărcile generaliste, așa cum este Opel, clasicele sedanuri nu mai atrag clienți, deci nu este o idee bună să se continue pe această cale, iar Opel știe să se adapteze. Prin urmare, este momentul ca echipele de dezvoltare să imagineze cum va continua modelul Insignia.
Modelul succesor ar trebui să fie cât mai original. Cel mai probabil, vom vedea o abordare similară cu cea de la Citroen, un alt brand din cadrul grupului Stellantis, care tocmai a revenit pe segmentul D cu C5 X, un amestec de limuzină, break și SUV. Un demers similar încearcă și Ford, cu Evos, care ar putea înloculi defunctul Mondeo.
Pe de altă aprte, acest pariu al originalității este destul de riscant! Opel o știe foarte bine, după ce, acum câțiva ani, a avut o tentativă oarecum similară cu Signum, tot în segmentul D.