Skoda Auto, brand aflat în portofoliul gigantului Volkswagen Group, și-a făcut public planul de acțiune pentru următorii zece ani. Sub genericul ”Strategia 2030. Următorul nivel”, constructorul ceh se va concentra, de acum încolo, în mod special pe internaționalizare, electrificare și digitalizare.
Fiind un brand poziționat în partea inferioară a portofoliului deținut de Volkswagen, Skoda preia rolul de vârf de lance pentru expansiunea pe piețele emergente, precum India, Rusia și Africa de Nord. Strategie dezvăluită, de altfel, de numeroasele modele concepute special pentru aceste piețe, în frunte cu noul SUV Kushaq. Obiectivul: să devină liderul mărcilor europene pe piețele emergente.
Skoda are ambiții mari și pentru Europa, unde vrea să pătrundă în Top 5 constructori, din punct de vedere al volumelor de vânzări. Va avea de luptat din greu cu câteva ”nume mari”, care în mod tradițional realizează volume importante pe Bătrânul Continent, precum Ford, Toyota, Renault, Mercedes și chiar liderul Volkswagen!
Planul Skoda surprinde plăcut și prin ambițiile dezvăluite în materie de electrificare: vor urma alte trei modele 100% electrice, poziționate în gamă sub Enyaq. Este de presupus că vor fi ceva mai abordabile ca preț, începând cu echivalentul produs sub brandul ceh al viitorului Volkswagen ID.2. Conform aceluiași plan, până în 2030, modelel electrice ar trebui să reprezinte între 50 și 70% din totalul vânzărilor Skoda în Europa.
Nu în ultimul rând, marja operațională va trebui menținută la minimum 8%. Reamintim, Skoda are în prezent una dintre cele mai bune evoluții în Grupul Volkswagen, din acest punct de vedere, comparabilă sau chiar superioară celei înregistrate de Audi.
Provocările pe termen scurt și mediu vor pune la grea încercare capabilitățile manageriale ale celor din fruntea brandului Skoda, în tentativa lor de menținere a unei marje de rentabilitate sustenabilă. Investițiile masive necesare pentru electrificarea gamei, creșterea volumelor și atragerea de noi clienți – toate acestea vor pune o presiune enormă.
Prin vocea președintelui său executiv, Thomas Schäfer, Skoda Auto și-a anunțat și obiectivele în privința protecției mediului: reducerea emisiilor flotei cu peste 50% în comparație cu 2020. Iar până în 2030 va produce autovehicule cu emisii nete de carbon zero la toate fabricile sale din Republica Cehă și India.