Dacia a oficializat ceea ce, practic, se știa încă de la începutul anului: adoptarea unei noi identități vizuale, împreună cu un nou logotip și o nouă emblemă, care exprimă simplitate și robustețe. De asemenea, Dacia adoptă culoarea verde kaki, o nuanță ce evocă apropierea de natură.
Noul univers vizual și grafic va fi dezvăluit treptat, începând din iunie 2021, precizează un comunicat de presă pe această temă, din care spicuim aici.
Cu ocazia prezentării, la începutul anului 2021, a planului său strategic, Dacia a anunțat intrarea într-o nouă etapă a istoriei sale. O etapă care prinde contur odată cu evoluția imaginii sale. Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă.
Noul logotip și noua emblemă sunt două elemente care au fost imaginate în cadrul echipei de design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia.
Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.
La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță. Simple și lizibile, cele două elemente forte – logotipul și emblema – exprimă soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienți.
Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial. Litera „D” din logotip amintește de o săgeată care exprimă ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.
Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții Dacia. Spiritul mărcii se materializează totodată într-o nouă abordare iconografică exprimând nevoia de libertate, de întoarcere la ceea ce este esențial, de concentrare asupra a ceea ce contează cu adevărat.
Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022.
Sursa: comunicat de presă Dacia