Modelele Skoda pe care nu le vom vedea niciodată în Europa
11.06.2021
        
Distribuie acest articol!   

În ultimele decenii, de când se află în portofoliul Grupului Volkswagen, încet dar sigur, Skoda și-a continuat expansiunea la nivel global, câștigându-și statutul de producător global de automobile. În prezent, chiar dacă porată de multe ori același nume, uneme modele Skoda sunt produse în versiuni diferite, în funcție de specificul pieței locale, atât ca cerințe, cât și în privința standardelor legale de securitate.

Deseori, aceste versiuni ”locale” dau naștere la confuzii. În cele ce urmează, propunem o trecere în revistă a modelelor Skoda comercializate în afara Europei și care, din rațiunile expuse mai sus, nu vor fi oferite și pe Bătrînul Continent.

Skoda Octavia Pro (China). Principala diferență constă în ampatamentul mărit cu 44 mm și lungimea totală mai mare cu 64 mm, pentru un confort sporit la locurile din spate. La exterior, parașocurile sunt în stilul celor de la versiunea sportivă, RS. Motorul 1.4 TSI de 110 kW este cuplat la o transmisie DSG în șapte trepte.

Skoda Karoq (China). Și versiunea de la Karoq vândută în China are ampatament mărit: 50 mm în plus față de standard. Producția este asigurată de fabrica Skoda Ningbo.

Skoda Kamiq și Kamiq GT (China). Acesta este cel mai diferit model, față de versiunea cu același nume din Europa. Are 15 cm în plus la lungime și un sistem de infotainment special conceput pentru a corespunde cererii locale. Versiunea GT este un coupé realizat de specialiștii de la Skoda Design din Cehia, în colaborare cu cei de la SAIC Volkswagen China.

Skoda Kodiaq GT (China). Primul SUV coupé din istoria Skoda se vrea a fi o versiune de lifestyle a modelului de bază. Este oferit în trei variante de putere, cu două motoare pe benzină, 1.4 TSI și 2.0 TSI. Tracțiunea integrală și transmisia DSG cu șapte raporate fac parte din dotarea standard.

Skoda Octavia 3 (China). Precedenta generație Octavia este încă disponibilă în China, într-o versiunea mai accesibilă ca preț. Designul stopurilor o apropie foarte mult de Superb. Spre deosebire de Octavia Pro, care folosește platforma celei de-a patra generații Octavia, aceasta este mai scurtă cu 88 mm.

Skoda Rapid (China). Înlocuit pe piața europeană cu Scala, vechiul Rapid continuă să se comercializeze în China, însă într-o versiune revizuită, cu grupurile optice redesenate în stilul celor de la Scala și cu motorizare 1.5 MPI.

Skoda Rapid (Rusia). Și în Rusia, vechiul rapid continuă să fie comercializat, într-o versiune liftback a cărei parte frontală poate fi foarte ușor confundată cu cea de la Scala. Spre desebire de versiunea din China, are un alt sistem de infotainment și folosește motoare 1.6 MPI și 1.4 TSI, acesta din urmă în combinație cu transmisia automată DSG.

Skoda Rapid (India). Este unul dintre primele modele Skoda concepute special pentru India. Mult diferit de versiunea europeană, modelul Rapid asamblat la Pune folosește încă vechea platformă PQ25, dedicată modelelor de dimensiuni mici ale Grupului Volkswagen, cea de dinaintea actualei platforme modulare MQB.

Skoda Kushaq (India). Acest SUV va juca un rol-cheie în ofensiva pe care Grupul Volkswagen a pregătit-o pentru India și în care Skoda va juca rolul principal. Este primul model dezvoltat pe platforma MQB-A0-IN, special creată în cadrul strategiei botezate India 2.0.

Sursa: Skoda Auto

Distribuie acest articol!