Noul Ferrari 296 GTB, o ”berlinetta” hibrid de 830 CP
25.06.2021
        
Distribuie acest articol!   

Electrificarea nu ocolește numele mari din industria auto! Cea mai nouă creație Ferrari este 296 GTB și ascunde sub capotă un V6 turbo și un agregat electric, a căror putere însumată este de 830 CP.

După SF90, primul săul hibrid plug-in, Ferrari aruncă pe piață un al doilea model cu o astfel de motorizare. Spre deosebire de SF90, care se poziționează în sfera înaltă a hypercar-urilor, 296 GTB se află la polul opus.

Noul model se apropie foarte mult de F8 Tributo, însă constructorul italian a ținut să precizeze că acesta nu va fi înlocuit de 296 GTB! Noua propulsie va avea un rol aparte, marcând ”debutul unei noi ere pentru casa de la Maranello”.

Pentru a sublinia importanța, Ferrari a optat pentru acronimul, GTB (Gran Turismo Berlinetta).

Noul V6 biturbo la 120 de grade, de 2.992 cmc, amplasat în poziție centrală-spate, dezvoltă 663 CP. Este cuplat cu un motor electric de 167 CP, pentru o putere maximă combinată de 830 CP. Cuplul maxim este de 740 Nm, iar viteza maximă trece de 330 km/h. Accelerația 0-100 km/h se realizează în 2,9 secunde, respectiv 0-200 km/h în 7,3 secunde.

Acumulatorul are capacitatea de doar 7,45 kWh, pentru a nu penaliza prea mult mașina la capitolul greutate (are 1.470 kg, cu o distribuție față/spate 40,5/59,5). Bineînțeles, cu o asemenea baterie autonomia electrică este limitată la doar 25 km.

Din punct de vedere estetic, avem o berlinetta clasică, cu unele elemente de stil împrumutate de la coupé-ul Roma. Parașocul spate integrează un spoiler activ, capabil să asigure un surplus de apăsare de până la 100 kg pe puntea posterioară, la viteze ridicate.

La fel ca la SF90, interiorul este dominat de ecranul de dimensiuni mari din zona instrumentarului. Digitalizarea a permis reducerea considerabilă a numărului de comenzi fizice de la bord.

În comparație cu modelele precedente din această categorie, 296 GTB are ampatamentul scurtat cu 5 cm, cu efecte benefice asupra manevrabilității și dinamismului.

Distribuie acest articol!