Ford Puma cu propulsie hybrid plug-in intră în arena WRC, începând cu sezonul 2022
08.07.2021
        
Distribuie acest articol!   

Echipa M-Sport Ford World Rally prezintă astăzi, în cadrul celebrului Goodwood Festival of Speed, varianta hibridă a modelului Puma Rally1, care va concura în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), începând din sezonul 2022.

Ford anunță că Puma Rally1 are un sistem de propulsie hibrid plug-in și va folosi un combustibil 100% sustenabil. Redăm mai jos spicuiri din comunicatul de  presă Ford difuzat pe această temă.

Prezentat în cadrul evenimentului din Marea Britanie, noul Ford Puma Rally1 combină un motor pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo, cu unul electric de 100 kW și o baterie de 3,9 kWh.

Reamintim, varianta de serie a acestui SUV compact este produsă la Craiova. Ford a anunțat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autoturisme din Europa va fi fără emisii, complet electrică sau plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026. Trecerea în totalitate către electric se va face până în 2030.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, se vor afla la bordul prototipului Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood, pe parcursul următoarelor zile de eveniment. Acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti mașina din sezonul 2022.

M-Sport Ford și-a anunțat la începutul acestui an angajamentul său pentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competițiior globale de rally.

Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Sistemul hibrid de pe Puma Rally1 funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării și rulării libere și o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a crește eficiența consumului de carburant în timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanță – în cazul Puma Rally1 până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.

În plus, din sezonul 2022, concurenții FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice și biodegradabile pentru a produce un combustibil 100%  sustenabil.

Sursa: comunicat de presă Ford

Distribuie acest articol!