Piața auto europeană nu și-a revenit în prima jumătate din 2021
12.07.2021
        
Distribuie acest articol!   

Între penuria de semiconductoare și o revenire timidă, piața auto din Europa a avut o primă jumătate de an foarte dificilă. Cea mai rea din 1991 încoace!

În ianuarie 2021, producătorii auto erau destul de optimiști cu privire la revenirea post-criză. Mai apoi însă, au devenit rapid dezamăgiți, pe măsură ce au apărut problemele.

Și acestea nu au venit singure, deoarece transportul maritim, crucial pentru cei din sectorul pieselor de schimb, nu este capabil să țină pasul  cu industria auto. Dacă mai adăugăm și lipsa semiconductoarelor, care vor fi tot mai rare până pe la mijlocul anului 2022, rezultatul nu poate fi altul decât niște cifre mai mult decât dezamăgitoare.

În prima jumătate a anului 2021, de pildă, pe cea mai importantă piață continentală, Germania, au fost înmatriculate 1,39 milioane de vehicule. Cu doar 14% mai multe decât în ​​2020, când producția a fost oprită o bună perioadă de timp, din cauza pandemiei.

În mod logic, 2021 ar fi trebuit să fie sinonim cu o creștere foarte puternică. În realitate nu a fost deloc așa, ba mai mult, dacă scoatem din calcul situația excepțională de anul trecut, a fost cel mai prost semestru din 1991 încoace, ca cifre de producție.

Speranțele se îndreaptă acum spre 2022, care ar trebui să fie mult mai bun, iar producția ar trebui să revină treptat la nivelul de dinaintea crizei. Dar oare chiar este posibilă o creștere infinită?

Probabil că nu, mai ales pe o piață foarte matură, precum cea din Europa. Cu toate acestea, la asta speră unii investitori și acționari, în timp ce producătorii se află în plină tranziție către electromobilitate și speră să atingă din nou profitabilitatea pe termen mediu.

Distribuie acest articol!