Ajustare discretă de logo, la Volvo
28.09.2021
        
Distribuie acest articol!   

Într-o discreție surprinzătoare și fără să comunice în vreun fel pe această temă, Volvo a trecut la o nouă versiune a logo-ului său. Este vorba de o emblemă simplificată, care a adoptat noul stil ”flat design”, prezent de altfel la foarte mulți constructori de automobile.

Volvo este cel mai nou nume din industria auto mondială care a decis să își înnoiască identitatea vizuală. Pe lunga listă de constructori care au trecut de curând printr-o astfel de operațiune se află Audi, Nissan, Opel, Hyundai, Dacia, Renault, Peugeot, Fiat și Volkswagen.

Cu siguranță, înnoirea are legătură și cu trecerea la mobilitatea electrică. Pe de altă parte, noul ”Iron Mark” are și rolul de a armoniza identitatea entității Volvo Cars cu cea a conglomeratului Volvo Group (Truck, Bus, CE Construction, Penta, Rokbak, Renault Trucks, Prevost, Nova bus, Mack, Arquus). Precedentul logo nu va fi eliminat, cele două versiuni urmând să fie utilizate în paralel.

Noul logo Volvo se apropie de cel deja prezent pe modelul electric XC40. A fost păstrată inscripția cu numele, în interiorul cercului.

Noul logo este o evoluție a celui precedent, la care a dispărut bara centrală albastră, iar cercul și săgeata au fost separate. Cât despre noul ”flat design”, este vorba de eliminarea tuturor efectelor gen degradeuri sau umbre, cu scopul de a ”aplatiza” grafica, prin renunțarea la așa numitele ”efecte 3D”.

În fine, reamintim că emblema Volvo, cu binecunoscuta săgeată, face trimitere la indelungata tradiție a siderurgiei suedeze.

Distribuie acest articol!