Celebrul coupe Nissan a ajuns la cea de-a șaptea generație. Se numește simplu, Z, și dispune de un V6 de generație nouă. Este vorba de un agregat mai mic, dar mai puternic decât predecesorul său.
Cel puțin deocamdată, Nissan Z nu este disponibil și pentru piața europeană. Motivul îl constituie normele tot mai stricte în privința emisiilor de CO2.
Este remarcabilă consecvența celor de la Nissan în privința continuării tradiției cu acest coupe de dimensiuni mici, având în vedere contextul actual, cu mai toți constructorii întrecându-se în lansări de modele SUV și electrice.
Vechiul V6 aspirat de 3,7 litri a fost înlocuit cu un V6 biturbo de 3,0 litri. Puterea a crescut cu 68 CP, pentru a atinge pragul simbolic de 400 CP. Motorul poate fi asociat cu o transmisie manuală în 6 trepte sau una automată cu 9 rapoarte.
În privința designului, Nissan a optat pentru stilul retro, cu trimitere la prima generație, 240Z, lansată în anii 1970. Trimiterea este evidentă în privința pavilionului plonjat, a ”umerilor” din spate și a bandoului negru care unește grupurile optice spate, la fel ca modelul 300Zx, din anii 1990.
În față, farurile au o semnătură luminoasă formată din două semicercuri. La fel ca la toate modelele Z, capota motorului este alungită, în contrast cu consolele scurte.
La interior, clasicul își dă mâna cu modernul. În timp ce modernitatea este reprezentată de instrumentarul de bord digital cu diagonala de 12,3 inchi și display-ul central de 9 inchi, clasicul este reprezentat de indicatoarele analogice instalate deasupra, la mijlocul planșei de bord, și maneta clasică a frânei de mână.
Iar levierul scurt, la versiunea cu transmisie manuală, alături de scaunele cu design inspirat de la modelul GT-R, accentuează tenta sportivă.