Acesta este este primul model pur electric de la Toyota, care inaugurează sub-brandul bZ (beyondZero). Noutatea este una de proporții, având în vedere că producătorul nipon nu a părut deloc interesat până acum de automobilul 100% electric.
Acest SUV, dezvoltat în colaborare cu Subaru, afișează câteva caracteristici interesante și și-ar putea găsi rapid publicul său, dacă va fi bine poziționat ca preț. Pe noua platformă sunt așteptate și alte modele 100% electrice, care vor fi lansate sub noul brand.
Acumulatorul de pe bZ4X are o capacitate de 71,4 kWh și o autonomie estimată de peste 450 km. Toyota garantează acumulatorul pentru 10 ani sau 240.000 km, la 90% capacitate. Adică mult mai mult decât majoritatea concurenților, care garantează până la maximum 180.000 km.
Noul model este oferit atât cu tracțiune pe o singură punte, cât și cu tracțiune integrală, caz în care există un al doilea motor, aflat pe puntea spate. Versiunea cu tracțiunea pe puntea anterioară are un motor electric de 150 kW (204 CP) și 265 Nm (0-100 km/h în 8,4 secunde). Ambele motoare de pe versiunea cu tracțiune integrală sunt de 80 kW și oferă, în total, 217 CP și 336 Nm (0-100 km/h în 7,7 secunde). Viteza maximă, îndiferent de versiune, este de 160 km/h.
La reîncărcarea acumulatorului vor putea fi folosite panourile solare montate pe pavilion, cu un câștig estimat la aproximativ 1.800 km pe an. În privința reîncărcării, acumulatorul acceptă până la 150 kW putere, curent continuu, cu o priză CCS2, în timp ce un încărcător trifazic de 11 kW va fi disponibil abia după lansare.
Toyota a acordat o atenție deosebită versiunii cu tracțiune integrală, care va avea moduri speciale: zăpadă, noroi și chiar „grip control” pentru situații delicate, cu viteza de deplasare sub 10 km/h. O altă mare noutate o constituie direcția ”steer by wire”, care elimină orice legătură mecanică între volan și roți.
O tehnologie care este mai puțin ”comunicativă”, comparativ cu o direcție clasică, dar care are avantajul demultiplicării pe orice tip de drum. Cu funcția ”One Motion Grip” activată, de pildă, va fi suficientă o rotație de 150 grade de la un capăt la celălalt al cursei volanului.
Toyota bZ4X ar trebui să seducă în primul rând familiile. În acest sens, volumul portbagajului, de 452 de litri, desi nu este cel mai bun din categorie, este acceptabil pentru un SUV familial.