Toyota Motor Corporation există din 1937. De-a lungul timpului, compania devenit reprezentativă la nivel asiatic și chiar mondial, pentru industria auto. A reușit să creeze modele de succes, precum Corolla, care este cel mai vândut automobil din lume, dar și tehnologii curate, Prius fiind primul model hibrid produs în serie mare.
Ca orice mare jucător, Toyota are un logo foarte elaborat, în spatele căruia se află o adevărată filozofie, dar și o frumoasă poveste de marketing. Iată, pe scurt, istoria sa.
Totul a început în august 1937, când Kiichiro Toyoda și vărul său Eiji Toyoda au înființat compania. Numele „Toyoda” fusese deja folosit de tatăl lui Kiichiro, în industria textilă.
Există puține dovezi realiste cu privire la alegerea unei înlocuiri a lui „d” cu un „t”, care pare să fie o chestiune de pronunție și separarea dintre viața privată și cea profesională. Conform altor surse, schimbarea literei din nume s-ar fi datorat unui concurs public.
Prima emblemă a rămas relevantă până în 1949. Simboliza pur și simplu numele creatorului mărcii, cu litere roșii într-o formă complicată. A fost înlocuită cu cuvântul „Toyoda”, de data aceasta scris în japoneză, într-un cerc roșu. Această siglă a fost utilizată pe piața internă până în 1989.
Emblema actuală a apărut pe calandrul automobilelor Toyota din întreaga lume în 1989. A fost introdusă special pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare a mărcii și pentru a consolida imaginea acesteia. Până atunci, majoritatea vehiculelor aveau drept logo cuvântul Toyota scris cu un font clasic.
Elipsele suprapuse simbolizează respectul pentru clienți și alianța mărcii cu partenerii săi. De asemenea, numele Toyota a rămas scris cu „t”.
Logo-ul este completat cu un oval mai mare, care le înconjoară pe celelalte două, pentru a reflecta globalizarea și inovația, potrivit producătorului auto.
Nu în ultimul rând, se poate observa că, urmărind diferitele linii ale logo-ului actual, acesta conține fiecare dintre literele care compun numele Toyota.