Accelerează 0-100 km/h în 3,9 secunde, are viteza maximă limitată electronic la 250 km/h și un acumulator cu capacitatea de 105,2 kWh care asigură o autonomie de până la 575 km (WLTP). Iată, foarte pe scurt, ingredientele cu care BMW speră să fi găsit rețea de succes a noului super-SUV iX M60.
Acesta este primul model BMW M conceput din start cu propulsie electrică și primul care reunește cele trei litere definitorii de la BMW – i, X și M. Sau, după cum se precizează în comunicatul de presă publicat de constructor, noul BMW iX M60 primește tot ce este mai bun din cele trei universuri.
BMW Group prezintă a treia şi cea mai puternică variantă a noului său avanpost tehnologic. BMW iX M60 este un Sports Activity Vehicle (SAV) dotat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Puterea însumată este de 540 CP, cuplul ajunge la 1.015 Nm, iar suspensia dispune de o configuraţie specifică M.
Cele două propulsoare funcţionează pe principiul motorului sincron AC. Maximum de putere și cuplu poate ajunge la 619 CP, respectiv 1.100 Nm, disponibile în modul Launch Control, pentru 10 secunde.
La dinamica deosebită contribuie, deopotrivă, funcţia Launch Control, tracţiunea integrală electrică şi sistemul de control al patinării roţilor.
BMW promite nu doar o accelerație nebună, ci și o agilitate remarcabilă, în special datorită suspensiei pneumatice adaptive cu amortizoare controlate electronic, existentă în dotarea standard. Puntea faţă este cu braţ transversal dublu, puntea spate are cinci braţe, iar direcţia electrică dispune de funcţie Servotronic şi raport variabil.
BMW iX M60 are o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate de 105,2 kWh, care se poate încărca cu curent alternativ la o putere de până la 11 kW. Alimentarea se poate face cu curent continuu la o putere de până la 200 kW. Astfel, nivelul de încărcare poate fi crescut de la 10 la 80% în aproximativ 35 de minute. În plus, autonomia poate fi mărită cu până la 150 km în doar 10 minute la o staţie de încărcare rapidă DC, începând cu un nivel de încărcare a bateriei de 10%. Recuperarea adaptivă contribuie la creşterea eficienţei şi autonomiei.
Interiorul spaţios, de înaltă calitate şi cu design inovator, ajută conducătorul să se concentreze asupra condusului activ, oferind totodată confort de călătorie şi luxul tipic BMW. Printre echipamentele standard se regăsesc BMW Live Cockpit Professional şi BMW Natural Interaction, un sistem revoluționar care permite operarea funcţiilor folosind combinația de voce şi gesturi, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround, BMW Laser Light, Comfort Access, ventilaţie activă a scaunelor faţă şi pachetul Heat Comfort.
Pentru a elimina neajunsul ”filmului mut” specific automobilelor electrice, BMW și-a propus să ofere pe iX M60 o experiență acustică cel puțin la fel de emoţionantă ca la motorizările convenționale. În acest sens a colaborat cu Hans Zimmer, celebrul compozitor de muzică de film şi câştigător al premiului Oscar. Astfel senzațiile auditive încep de la simpla apăsare a butonului de pornire/oprire, care este confirmată cu un semnal acustic inspirațional. Experiența continuă cu oferirea unui feedback autentic la fiecare mişcare a pedalei de acceleraţie și poate ajunge la un spectru sonor deosebit de dominant şi puternic.
Împreună cu BMW i4 M50, această versiune de top întruchipează intrarea mărcii BMW M în segmentul automobilelor electrice de performanţă. Va fi produsă împreună cu celelalte versiuni de SAV electric, la uzina BMW din Dingolfing.
Premiera mondială are loc în această perioadă, în cadrul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas (SUA). Lansarea pe piaţa mondială va fi la vară, la prețul de plecare estimativ de circa 130.000 de euro.