Care este semnificația aripilor albe din sigla Aston Martin
08.02.2022
        
Distribuie acest articol!   

Brandul preferat al agentului 007 a apărut în 1913. De atunci, Aston Martin și-a schimbat logo-ul de mai multe ori, iar în prezent foarte puțini sunt cei care știu care este semnificația acestuia.

Aston Martin s-a remarcat mereu prin automobilele produse în regim manufacturier, motoarele cu șase cilindri în linie sau V12, dar și prin spiritul modelelor sale, mereu aflate la jumătatea drumului între lux și sportivitate.

Firma din Gaydon este renumită în prezent și pentru logo-ul înaripat, idee preluată de la marca Bentley, cu mult timp în urmă. Iată, pe scurt, care sunt originile și semnificația acestui logo.

Compania engleză Aston Martin a fost fondată în 1913, în Gaydon, Warwickshire, de Lionel Martin și prietenul său Robert Bamford. Această prietenie a inspirat primul logo, un A și un M intercalate, într-un cerc. Primul automobil purtând acest logo s-a produs în 1915, sub numele de Aston Martin, un nume care provine (și) de la cursa de viteză în coastă Aston Hill Climb, pe care Lionel Martin o câștigase cu prototipul său, un Isotta.

Din 1927 până în 1932, logo-ul a evoluat și a primit pentru prima dată o pereche de aripi stilizate. Abia în 1932 logo-ul a preluat aspectul pe îl cunoaștem astăzi, de inspirație… Bentley.

Ultima modificare semnificativă a fost în 1947. Aston Martin a fost apoi cumpărată de compania David Brown Limited, al cărei proprietar era de multă vreme un fan înrăit al mărcii. A fost momentul în care a apărut celebra linie de modele DB, de la David Brown. Inițiale care, între 1950 și 1972, au fost chiar și integrate în logo. Brown a fost și în spatele preluării companiei Lagonda, a cărei soartă a fost legată de Aston Martin.

Logo-ul Aston Martin din prezent este destul de asemănător cu cel găsit pe modelele clasice. Cele două aripi albe, simbol al vitezei și libertății, au fost păstrate, cu numele producătorului plasat într-un dreptunghi verde, amplasat deasupra.

Acest amestec de verde, negru și alb se potrivește foarte bine cu culorile emblematice ale modelelor produse la Gaydon. De anul trecut, sigla s-a aliniat la tendința actuală, trecând printr-o operațiune de simplificare extremă. S-a renunțat la volume și culori culori tulburătoare și s-a păstrat doar conturul aripilor.

Distribuie acest articol!