Jean-Philippe Imparato, cel care a preluat poziția de CEO la Alfa Romeo după formarea gigantului Stellantis, are ca principal obiectiv revitalizarea celebrului brand italian. Un țel ambițios, dar care poate fi atins relativ rapid, printr-o strategie inspirată.
Se pare că Imparato are deja rețeta: o politică de prețuri bine țintite și lansarea de noi modele.
Într-un interviu acordat recent, ex-președintele Peugeot a declarat că Alfa Romeo a luat în vizor constructorul german de lux BMW și și-a propus să vină cu prețuri comparabile, pentru modele similare. Astfel, Alfa Romeo se va focusa strict pe maximizarea profitabilității.
Imparato a confirmat intrarea noului SUV Tonale pe piața din SUA, până la finele acestui an. El consideră că prezența pe acestă piață este crucială pentru relansarea mărcii.
Următoarea generație a modelelor Giulia și Stelvio vor trebui să se alinizeze la cerințele pieței americane, în privința sistemului de infotainment și electrificării. Viitorul Tonale ”american” va avea propulsie turbo de 2.0 litri și 260 CP, non-hibrid și cu tracțiune integrală, o configurație care pe piața europeană nu va fi disponibilă.
Imparato a mai adăugat că Alfa Romeo va lansa în fiecare an, până în 2030, câte un model nou sau un ”produs semnificativ”. Din 2027, gama va fi formată exclusiv din modele electrice.
Prima Alfa electrică este așteptată în 2024: un SUV de mici dimensiuni, poziționat sub Tonale. Imparato nu a exclus posibilitatea ca acest nou model să aibă și versiune tradițională, cu motor cu combustie.
Noul SUV va fi construit pe o evoluție a platformei CMP, de la PSA. În schimb, viitoarea generație Giulia și Stelvio, precum și alte noutăți Alfa vor fi dezvoltate pe noua arhitectură STLA Large a Grupului Stellantis, ce poate fi configurată cu tracțiune spate sau 4×4.
Nu în ultimul rând, noul CEO a declarat că se ia în calcul reintroducerea în gamă a unui hatchback compact, succesor pentru Giulietta. Deocamdată nu a fost luată o decizie finală în această privință.