După o campanie teaser care s-a întins pe durata mai multor săptămâni, Renault a dezvăluit, în sfârșit, noul Austral. La conceperea acestui SUV familial care înlocuiește modelul Kadjar s-a pornit de la zero.
Austral se poziționeză în segmentul C și trebuie să devină un model de bază în oferta constructorului francez. Va trebui să umple golul lăsat de retragerea monovolumului Scenic, dar și să constituie, prin intermediul motorizărilor hibrid, o alternativă la noul Megane electric.
Cu un aspect nou, un interior tehnologizat, fără motorizări diesel dar cu electrificare pe toată linia, noul model ar trebui să aibă mai mult succes decât predecesorul său.
Renault a decis să renunțe la numele Kadjar, iar noul model vine și cu un nou limbaj vizual, care a fost deja inaugurat pe noul Megane E-Tech. Proporțiile sunt similare cu cele de la Kadjar. Cu 4,51 metri lungime, Austral este cu doar 2 cm mai lung decât predecesorul său și rămâne aproape identic ca înălțime și lățime.
Totuși, platforma tehnică s-a schimbat, prin adoptarea noii versiuni CMF-C/D, existentă și la noul Nissan Qashqai. Printre noutățile remarcabile cu care vine aceasta se numără roțile spate directoare (până la 5 grade), în cadrul sistemului de direcție integrală 4 Control.
Interiorul este, evident, apropiat de cel al noului Megane. Regăsim, așadar, blocul de display-uri HD în forma literei L de mari dimensiuni (12,3 inch pentru instrumentar și 12 inch pentru ecranul central), în cadrul sistemului OpenR. În plus, Renault Austral poate dispune și de un head-up display (HUD) de 9,3 inch.
Sistemul de infotainment a fost dezvoltat în cooperare cu Google și dispune de numeroase aplicații. Versiunea de top dispune și de un sistem audio Harmann Kardon de 485 W.
Locurile din față sunt separate de o consolă centrală lată, cu o cotieră glisantă, spații de depozitare și încărcător cu inducție. Materialele și finisajele marchează un progres evident, în comparație cu Kadjar. Ulterior, Austral va avea și o versiune alungită, cu șapte locuri.
Motorizarea diesel a fost abandonată și înlocuită cu noul bloc pe benzină în trei cilindri 1.2 TCe de 130 CP mild-hybrid. Hibridizarea este omniprezentă, iar oferta include și clasicele motoare în patru cilindri de 140 și 160 CP. Deocamdată nu există versiuni hibrid plug-in și nici tracțiune integrală.
Printre sistemele de asistență la condus de care dispune Austral se numără autonomia de nivel 2. Cât despre finisaje, linia de top RS Line a fost înlocuită de Esprit Alpine.
Comenzile pentru noul Renault Austral vor demara în această primăvară, iar prețurile (neanunțate încă oficial) vor începe de la 30.000 de euro, conform speculațiilor din presa auto franceză. Primele livrări sunt așteptate pentru a doua jumătate a acestui an.