Arno Antlitz, directorul financiar de la Volkswagen, are toate motivele să zâmbească! Criza despre care toată lumea vorbește nu se regăsește deloc în cifrele înregistrate anul trecut, de gigantul german!
În ciuda instabilității de pe piață și a deficitului de semiconductori, cel mai mare producător european de automobile a înregistrat un profit net de 15,4 miliarde de euro în 2021. O cifră în creștere, chiar dacă grupul a vândut mai puțin cu 600.000 de automobile comparativ cu 2020, respectiv cu 2,4 milioane sub 2019.
Anul trecut, Grupul Volkswagen a reușit să livreze doar 8,6 milioane de automobile. Reamintim, în 2019, cu un an înainte de criza Covid-19, reușea să livreze 11 milioane de unități la nivel global.
„Am învățat în ultimii doi ani să compensăm mai bine efectele crizelor asupra afacerii noastre”.
Arno Antlitz, CFO Volkswagen
Faptul că Volkswagen a reușit să câștige mai mulți bani vânzând mai puține automboile, se explică prin deciziile strategice luate la nivelul superior de management al grupului. Modelele sunt ”mai premium”, prețurile compensând în parte scăderea vânzărilor.
De asemenea, la creșterea profitului net au constribuit economiile realizate la costuri fixe, de 4 miliarde de euro, comparativ cu 2019.
Pentru 2022, Volkswagen mizează pe o creștere a vânzărilor între 5% și 10%, respectiv o creștere a veniturilor de 8% până la 13% și o marjă de exploatare intre 7% si 8,5%. Această perspectivă este pusă sub semnul întrebării de situația din Ucraina, un conflict care s-ar putea să aibă un impact major asupra economiei globale.
De altfel Volkswagen a fost forțat să își întrerupă producția la unele fabrici din Germania, din cauza problemelor în aprovizionarea cu piese din Ucraina. CEO-ul Volkswagen, Herbet Diess, nu-și ascunde îngrijorarea față de situația actuală. Într-un interviu pentru Financial Times, el și-a manifestat temerea că situația actuală ar putea fi „mult mai rea” decât criza Covid.
Creșterea prețurilor la automobile si combustibili ar putea descuraja pe termen lung consumatorii, în privința achiziției unui automobile. O perspectivă deloc roză, pe care Volkswagen, ca de altfel toți actorii din această industrie, trebuie să o ia foarte în serios.