Noutățile majore cu care vine cea de-a de-a șaptea generație a navei amiral de la BMW, Seria 7, sunt designul controversat, versiunea 100% electrică lansată ca model de sine stătător și ecranul uriaș, demn de un cinema pe roți, pus la dispoziția pasagerilor din spate.
Produs la uzina de la Dingolfing, sedanul de lux va debuta pe piață în noiembrie 2022. Prețurile vor fi anunțate oficial în lunile următoare, însă speculațiile pentru i7 xDrive 60, de pildă, gravitează în jurul valorii de 140.000 de euro.
Cel mai controversat aspect al acestei generații este, încă din momentul prezentării, designul exterior. Noul look face trimitere la o altă controversă de acest gen, ”infamul E65”, a patra generație Seria 7.
La fel ca acum, noua generație de la acea vreme (anul 2011) venea cu o tehnologie de top (printre altele, a inaugurat revoluționarul sistem iDrive), însă s-a îndepărtat foarte de mult de la stilul clasic de design al constructorului bavarez. Ceea ce a provocat critici virulente la adresa directorului de design de atunci, Chris Bangle.
Se pare că asumarea riscurilor în această categorie nu se termină neapărat cu bine! Cel puțin așa a fost în cazul lui E65, care ulterior a fost revizuit în profunzime, pentru a deveni mai… digerabil, aș cum au fost următoarele generații, F01 (2008) și G11 (2015).
Rămâne de văzut dacă această nouă mișcare îndrăzneață a celor de la BMW va avea rezultatul scontat și va afecta în vreun fel dominația modelului rival Mercedes Clasa S în această categorie. Cei de la BMW probabil că speră la acest lucru măcar pentru piețele mai puțin conservatoare în comparație cu Europa, precum China și Orientul Mijlociu!
Noul BMW Seria 7 în 10 detalii esențiale
▪ Partea frontal este masivă și agulară, dominată de grila supradimensionată și grupurile optice secționate în două segmente orizontale.
▪ Printre dotările standard de top se numără farurile LED adaptive, plafonul panoramic, Head-Up Display, pielea artificială Veganza, respectiv printre opționale, Iconic Glow, pielea Merino, climatizare cu patru zone, display cu cu realitate augmentată și vopseaua în două tonuri (BMW Individual) pentru caroserie.
▪ Volanul și consola centrală au fost revizuite, butoanele fizice au fost minimizate, iar sistemul BMW Curved Display este piesa de rezistență a părții din față a habitaclului.
▪ Planșa de bord este epurată, cu un design simplificat, iar aeratoarele au fost mascate.
▪ Marea atracție la interior este BMW Theatre Screen, display-ul de 31,3 inch din plafon, cu rezoluție 8K și Amazon Fire TV integrat, conceput pentru locurile din spate (care pot fi configurate și în versiune Executive Lounge). Apropo de ecrane, pe lângă cel de 12,3 inch de la instrumentarul digital de bord și cel de 14,9 inch al sistemului multimedia BMW, pe ușile din spate există două display-uri de 5,5 inch, cu ajutorul cărora pasagerii accesează diferite funcții ale mașinii.
▪ Sunt disponibile pachetele exterioare M Sport, M Sport Pro, iar de anul viitor vor exista și versiuni opționale BMW M cu pachet M Performance.
▪ Din 2023 vor exista și două versiuni hibrid plug-in, 750e xDrive și M760e xDrive, cu motor pe benzină în șase cilindri (490 CP, respectiv 571 CP) și acumulator de 18,7 kWh care asigură o autonomie în modul electric de până la 80 km.
▪ Cea mai puternică motorizare este pe 760i xDrive: un V8 twin-turbo, de 4,4 litri, 544 CP și 750 Nm (0-100 de km/h în 4,2 secunde).
▪ Oferta de motorizare va fi completată ulterior cu o versiune diesel, 740d xDrive, cu motor de 3,0 litri (300 CP și 650 Nm) și sistem microhibrid la 48V.
▪ Șasiul are rigiditatea crescută, dispune opțional de direcție integrală, iar suspensia a fost recalibrată și are bară antiruliu activă. În următorii ani, modelul va dispune și de tehnologie de condus autonom de nivel 3.
Așadar, noua generație Seria 7 va fi disponibilă atât în versiune termică, cât și hibrid plug-in sau 100% electrică. Toate se vor lansa până la finele anului viitor, însă versiunea ”clasică” își va face apariția la câteva luni după cea electrică. Aceasta din urmă va fi, practic, un model de sine stătător, detaliu clar indicat prin denumirea sa: i7.
Dar dincolo de nume, BMW a optat pentru o strategie diferită de cea a rivalei Mercedes. În timp ce concurența oferă două modele complet diferite, legendara Clasa S și electrica EQS, la BMW avem i7 care este… aceeași Seria 7, dar cu motor electric.
Cele două sunt foarte apropiate la exterior, diferențele făcându-se doar la nivelul parașocurilor și sub caroserie. Versiunea electrică se remarcă și datorită accentelor albastre de la exterior, specifice modelelor electrice.
Noul BMW i7 în 10 detalii esențiale
▪ Măsoară 5,39 metri lungime, 1,95 metri lățime și 1,53 metri înălțime, iar ampatamentul depășește 3 metri.
▪ Prima versiune disponibilă pe piața europeană va fi i7 xDrive60, cu două motoare, câte unul pe fiecare punte (tracțiune integrală), de 544 CP și 745 Nm (0-100 km/h în 4,7 secunde, viteză maximă 240 km/h).
▪ A fost anunțată deja o versiune mai puternică, pentru 2023: i7 M70 xDrive, de 660 CP și 1.000 Nm.
▪ Acumulatorul de 101,7 kWh asigură o autonomie de până la 625 km. La o încărcare rapidă (până la 195 kW), 10 minute asigură o autonomie de până la 170 km.
▪ Planșa de bord este comună cu cea de la Seria 7. Aceeași situație o regăsim și în cazul dotărilor BMW Theatre Screen și Executive Lounge.
▪ Lista tehnologiilor de asistență la condus este foarte lungă, însă nu conține nimic revoluționar, demn de un model vârf de gamă. Apropo de tehnologie nouă, pentru anul viitor este anunțat un sistem care va permite parcarea autonomă, comandată din exteriorul mașinii.
▪ Sistemul BMW Theatre este completat cu o linie de sonorizare Bowers & Wilkins surround.
▪ BMW Interaction Bar îşi face debutul aici ca o nouă generaţie de elemente de control/operare şi design. Dispune de iluminare de fundal și se extinde pe toată lăţimea panoului de bord, inclusiv în ornamentele panourilor uşilor.
▪ Disponibile la sistemul optional BMW Iconic Glow, cristalele Swarovski sunt dispuse în formă de L şi iluminate din spate, de unităţi LED, îndeplinind rolul de lumini de zi / de poziţie.
▪ Ca și celelalte variante (cu motor termic sau sistem plug-in hybrid), i7 se asamblează pe aceeași linie a fabricii BMW de la Dingolfing.