Grecale, al doilea SUV Maserati. În sfârșit!
04.04.2022
        
Distribuie acest articol!   

La șase ani după Levante, Maserati prezintă cel de-al doilea SUV, Grecale. Lansarea, programată inițial pentru noiembrie 2021, a fost amânată din cauza deficitul de componente electronice.

Comercializarea va începe, în cele din urmă, în a doua jumătate a anului 2022. Grecale va fi disponibil cu trei motoare pe benzină, iar o versiune electrică este prevăzută pentru 2023.

Cu acest model Maserati și-a propus să cucerească o nouă clientelă, deși are dimensiuni destul de mari: 4,85 metri lungime, cu doar 15 cm mai scurt decât Levante. Grecale are un aer de déjà-vu și pare mai degrabă un Levante redus, ceea ce este destul de ciudat pentru un model care ar trebui să dea un nou suflu mărcii.

Designul exterior rămâne fidel binecunoscutelor curbe Maserati. Grecale se diferențiază de fratele său mai mare prin orientarea verticală a grupurilor optice, împrumutată de la MC20, și grila coborâtă. În spate, stopurile au un design rafinat, iar luneta înclinată conferă dinamism.

Noutățile sunt mult mai vizibile în interior. Pe lângă instrumentarul de bord digital cu diagonala de 12,3 inch, consola centrală are două ecrane, unul de 12,3 inch și celălalt de 8,8 inch, rezervate comenzilor și accesoriilor. Maserati reduce astfel foarte mult numărul de butoane fizice, iar atmosfera de la bord este mai rafinată. În acest univers tehnicizat, ceasul amplasat între aeratoarele centrale aduce o notă retro.

Datorită unui ampatament de 2,90 metri, Grecale promite o bună versatilitate. Portbagajul are un volum care variază de la 535 litri la 570 litri, în funcție de versiune.

La lansare, Grecale va oferi trei variante, cu trei tipuri de motorizări. Modelul GT folosește un agregat de 2.0 litri în patru cilindri cu microhibridizare (alternator-starter și baterie de 48 volți) de 300 CP. Modena păstrează același bloc, mărit la 330 CP. Al treilea Grecale este o versiune sportivă, denumită Trofeo. Sub capotă este un V6 3.0 biturbo de 530 CP. Viteza maximă este de 285 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 3,8 secunde.

Toate variantele au tracțiune integrală și cutie de viteze automată în 8 trepte. Atât Modena, cât și Trofeo au în standard diferențial spate mecanic cu alunecare limitată și autoblocare.

Acestor trei variante li se va adăuga, din 2023, o versiune 100% electrică, Folgore. Maserati anunță o baterie de 105 kWh, care ar trebui să ofere o autonomie bună. Această versiune primește elemente de stil specifice, precum ampatamentul sau jantele.

Pentru versiunile cu motoare termice, prețul de pornire va fi de circa 75.000 de euro pentru GT, 86.000 de euro pentru Modena, respectiv 115.000 de euro pentru Trofeo.

Distribuie acest articol!