SsangYong nu va scăpa prea curând de probleme! Vestea foarte proastă pentru constructorul sud-coreean a venit zilele trecute, după ce un potențial cumpărător nu a mai optat, în cele din urmă, pentru preluare.
Compania se află în mare dificultate financiară încă de la sfârșitul anului 2020. Se părea că, în sfârșit, vede luminița de la capătul tunelului, urmând să fie cumpărată de Edison Motors, un producător coreean de autobuze.
În cele din urmă, potențialul cumpărător nu a reușit să facă plata de aproximativ 230 de milioane de euro, așa că tranzacția a picat. Este o lovitură grea pentru SsangYong, pe care proprietarul său, gigantul Mahindra, nu mai este dispus să o salveze.
În 2009, după un prim faliment, compania SsangYong a început să își revină. SUV-urile sale cu prețuri foarte atractive – Tivoli, Rexton sau Korando – erau bine poziționate pe piață, iar semnalele erau încurajatoare.
Însă segmentele SUV au devenit rapid din ce în ce mai competitive, apoi, odată cu venirea crizei Covid-19, vânzările s-au prăbușit.
În 2021, SsangYong a vândut doar 11.130 de unități în Europa și aproape 85.000 în întreaga lume. Drept urmare, a acumulat în jur de 50 de milioane de dolari în facturi neplătite.
Iar în cele din urmă, Edison Motors, o companie specializată în construcția de autobuze, nu și-a completat oferta. Deși plătise un depozit de aproximativ 10% din sumă la începutul anului, nu a achitat restul sumei până la termenul stabilit pentru 25 martie 2022. Prin urmare, SsangYong și Mahindra vor trebui să reia căutarea, pentru a găsi un nou cumpărător.