Pentru cei care credeau că numele Scénic a murit, iată surpriza! Ce-i drept, deocamdată doar un concept. Dar ce concept!
Renault a prezentat mult așteptatul ”model pe hirdrogen” sub forma unui concept, la Summit ChangeNOW 2022. Poartă, în mod surprinzător, numele Scénic, însă este mult diferit de monovolumele compacte pe care constructorul francez le-a comercializat de-a lungul vremii, sub acest nume.
Conceptul are mai degrabă alura unui SUV și prefigurează un model de serie care ar trebui lansat în cursul anului 2024.
O altă surpriză cu care vine acest concept este propulsia hibridă inedită, care combină un motor electric cu pile de combustie cu hidrogen, aceastea din urmă cu rol de ”range extender”.
Este vorba, evident, despre o platformă complet nouă, H2-Tech, cu un motor electric de 160 kW/218 CP, o baterie de 40 kWh și un rezervor de hidrogen de 2,5 kg pentru pilele de combustie.
Astfel, mașina are o amprentă de carbon redusă cu 25%, comparativ cu versiunea fără pilele de combustie. Renault speră ca rețeaua de alimentare cu hidrogen să se dezvolte după 2030, astfel încât o alimentare cu hidrogen de circa cinci minute să asigure o autonomie maximă de circa 800 km. Așadar, amprenta de carbon scăzută și autonomia mărită sunt cele două avantaje aduse de pilele de combustie.
Conceptul este puțin mai mare decât noul Mégane E-Tech (electric). Măsoară 4,49 metri lungime, 1,90 metri lățime și 1,59 metri înălțime, cu un ampatament de 2,83 metri. Cântărește 1.700 kg, adică aproape cât un Mégane în versiunea de top, în ciuda ”suplimentului” generat de tehnologia fuel cell.
Din punct de vedere stilistic, noul limbaj de design Renault, sculptural, este combinat cu o serie de detalii avangardiste și un look frontal ușor agresiv, grație semnăturii luminoase cu LED.
Designerul șef Gilles Vidal declară că mașina este 90% gata de producție, dar designul exterior, totuși, va mai evolua.
La grila frontală și parașocuri s-a folosit un nou material textil, iar apropo de materiale, 70% din cele utilizate la construcția acestui prototip sunt reciclate. De asemenea, 95% din componente, inclusiv bateria, sunt reciclabile.
Accesul în habitaclu este facilitat de ușile cu închidere antagonică. Interiorul este în stil avangardist, cu scaune care par că levitează, multiple display-uri de mici dimensiuni, un ecran curbat pe toată lățimea bordului, volanul precum o manșă și iluminare ambientală spectaculoasă.
Un sistem de recunoaștere facială comandă deschiderea automată a ușilor și ajustează setările mașinii la profilul șoferului, iar fiecare scaun este echipat cu microfoane și difuzoare pentru sunet personal și comunicare optimă între pasageri. Există, de asemenea, un asistent de siguranță, care se asigură că șoferul este sănătos și acordă atenție drumului, ajutându-l în același timp să-și îmbunătățească stilul de condus.
Cum spuneam la început, este de așteptat ca acest concept să anticipeze a cincea generație Scénic, care va ieși la rampă în 2024. Versiunea de serie va renunța la hidrogen în favoarea unui propulsor electric cu acumulator mai mare, pe o versiune mărită a arhitecturii CMF-EV, pe care Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi o va utiliza intensiv în următorii ani.
Cât despre combinația electric – hidrogen, aceasta ar putea fi luată în calcul pe viitor, mai ales la modelele comerciale.