Contrar aparențelor, automobilul electric nu au fost inventat în anii 2000! El există încă de prin anii 1800, însă abia acum este pe cale să devină o prezență constantă pe șoselele lumii.
Industria auto se îndreaptă din ce în ce mai mult în direcția electrificării. În prezent, există aproape 8 milioane de automobile electrice, iar ritmul de creștere este din ce în ce mai susținut.
Totuși, primul automobil electric a apărut prin anii 1830. Primul prototip a fost realizat de Robert Anderson, derivat dintr-o trăsură trasă de cai.
Mai târziu, în 1834, Thomas Davenport a proiectat primul model electric destinat exploatării pe drumurile publice. Abia în 1852 a început comercializarea acestuia, dar din păcate nu a durat mult.
În 1899 s-a scris o nouă pagină în istoria mobilității electrice, odată cu apariția unui vehicul electric cu mare potențial. Acesta i-a aparținut Camille Jenatzy și se numea „La Jamais Contente”.
Asemănător cu un proiectil privit din profil, a fost primul automobil care atins viteza de 100 km/h. O realizare epocală pentru acele vremuri! Cu toate acestea, conceptul de electromobilitate a fost uitat rapid în anii 1900, fiind readus în discuție abia în 1966.
În 2008 a început o nouă eră pentru e-mobilitate, prin apariția primelor modele electrice sau hibride de serie. Nissan Leaf poate fi considerat primul model 100% electric de serie mare vândut în întreaga lume.
Comercializarea sa la scară globală a demarat în 2010. Era un model compact cu cinci locuri și 109 CP, capabil să atingă viteza maximă de 144 km/h. În 2011 a câștigat titlul de Mașina Anului în Europa, iar până în 2019 a fost cel mai vândut automobil 100% electric din lume.
Calea spre electrificare era astfel deschisă, permițând automobilului electric să se transforme dintr-o curiozitate tehnică în ceva firesc din viața cotidiană.