După ce am relatat pe larg la momentul lansării (articolul respectiv fiind, de altfel, unul dintre cele mai accesate de pe 24auto.ro, din ultima vreme) și l-am văzut deja ”pe viu” și pe șoselele din România, zilele trecute am avut ocazia unei prime experiențe la volanul noului Peugeot 308.
Inițiativa a aparținut celor de la Megagroup Timișoara, concesionar Peugeot pentru județul Timiș, care au organizat în weekend un eveniment dedicat lansării noului Peugeot 308.
Invitații au avut ocazia să testeze ambele variante de motorizări ale modelului 308 – termic și plug-in hybrid, alături de alte modele de succes de la Peugeot, în toate variantele de motorizare, inclusiv cele electrice.
O surpriză deosebită, pregătită vizitatorilor de cei de la Megagroup, a fost prezența la eveniment a campionului de automobilism și karting Leo Borlovan. Oaspeții au avut ocazia să asiste la demonstrații de condus și manevrabilitate, dar și să testeze mașinile alături de tânărul pilot timișorean.
Revenind la noul 308, reprezentații Peugeot au toate motivele să se mândrească cu el, fie și doar prin prisma celor trei premii câștigate anul acesta – “Women’s World Car of the Year” 2022 la categoria vehicule urbane, trofeul Argus la categoria „Citadin și Compacte” si Red Dot Award 2022, distincția supremă în materie de design, la categoria Automobile și Motociclete.
De altfel, designul este argumentul principal al noii generații 308. Aceasta vine cu o abordare complet schimbată din acest punct de vedere. Prin adoptarea noului limbaj de design Peugeot, acest model este unul dintre cele mai atractive hatchback-uri ale momentului, în segmentul compact din Europa.
Însă argumentul suprem al noului 308, din perspectiva designului, este la interior, unde Peugeot a continuat să rafineze conceptul i-Cockpit. Puțini știu că acesta este rezultatul mai multor ani de studii, la capătul cărora cei de la Peugeot, în colaborare cu două laboratoare specializate (Laboratoire des Usages en Technologies d’Information Numeriques – LUTIN si Bertin Technologies), au măsurat științific emoțiile trăite de clienți, la bordul automobilelor Peugeot. Așa a fost dezvoltată interfața om-mașină IHM, capabilă, susțin cei de la PSA, de a crea o relație sentimentală între om și automobilul său.
Primul rezultat al muncii celor din „user experience cockpit team” (UXCT) a apărut în 2012, pe 208 și 2008, apoi în 2013, pe 308, dupa care IHM a fost implementat pe întreaga gamă Peugeot. Proiectul a fost coordonat de designerul Saran Diakite Kaba, cea care a introdus în lumea automobilului noțiunea de design de interacțiune între șofer și automobil. La noul 308, acest concept este desăvârșit. Greu de explicat, așadar, feeling-ul oferit celui de la volan. Cu siguranță, însă, dacă veți avea ocazia să conduceți acest model, veți înțelege la ce ne referim!
Platforma tehnică este EMP2, iar motorizările sunt PureTech de 1,2 litri, în trei cilindri și două versiuni de putere, 110 CP și 130 CP, respectiv diesel de 1,5 litri BlueHDI în patru cilindri, de 130 CP, care pot fi asociate cu transmisie manuală în 6 viteze sau automata în 8 trepte.
Acestora li se alătură două versiuni plug-in hybrid dotate cu un motor electric de 81 kW și cu acumulator de 12,4 kWh. Diferența o face motorul termic, care poate avea 130 CP sau 180 CP, pentru o putere combinată de 180 CP, respectiv 225 CP.
În ceea ce ne privește, versiunea testată de noi a fost cea pe benzină de 130 CP cu transmisie automată. Ne-a lăsat o impresie generală bună, grație reprizelor suficient de vioaie și unui ”sound” agreabil, mai ales că vorbim despre un agregat în trei clindri. Trebuie precizat că am rulat foarte puțin, deci nu putem vorbi totuși de concluzii, ci mai degrabă de impresii…
Transmisia automată AISIN este un alt argument forte prezent în fișa tehnică a noului 308. Numele Aisin este sinonim cu fiabilitatea, producătorul asiatic fiind renumit prin faptul că ca echipeaza modelele Toyota și Lexus cu transmisie automată.
Modelul este oferit în trei versiuni de echipare, Active Pack, Allure și GT. Ultimele două au și ele variante Pack, care presupun un pachet de dotări suplimentare. Cea mai accesibilă versiune este Active Pack și pleacă de la 23.400 de euro cu TVA (PureTech 110 cu transmisie manuală). La polul opus, cea mai scumpă este GT Pack cu motorizarea PHEV 225, oferită la 47.300 de euro cu TVA.
Internetul este deja plin cu detalii și informații despre acest model, așa că nu vom insista prea mult după această prima experiență ”pe viu” cu familiala compactă de la Peugeot. Putem spune cu toată convingerea că noul 308 oferă celui de la volan o experiență emoțională deosebită, la care puțini se așteaptă. Mașina dispune de tehnologie de top pentru segmentul său și un confort interior peste media clasei. Sunt argumente suficiente pentru a pune noul Peugeot 308 pe lista scurtă a familiștilor aflați în căutarea unei compacte cu un raport optim între tehnologie și preț.