Acesta este singurul model nou anunțat de Peugeot, pentru anul în curs. Este însă o noutate majoră, având în vedere că vorbim despre primul SUV-coupe din istoria ”leului”.
În esență, 408 este un crossover sau SUV-coupe (depinde de interpretarea fiecăruia) de dimensiuni compacte, dezvoltat pe baza celei mai noi generații Peugeot 308. În termeni de concurență pe piață, 408 este răspunsul Peugeot la succesul înregistrat de Renault Arkana.
Prin noul 408, Peugeot încearcă să fructifice interesul manifestat în ultima perioadă pentru segmentele aparent de nișă, dar care înregistrează cereri nebănuite. Constructorul francez vine cu un model inedit, care a fost dezvoltat în paralel cu cea mai nouă generație a compactei 308.
Peugeot 408 este în același timp SUV și sedan, dar înainte de toate este un model cu o identitate puternică. Afișează actualul cod stilistic al mărcii, ușor de recunoscut de la distanță, grație semnăturii luminoase care sugerează ghearele unei feline.
Profilul este tipic de coupe cu 4 uși, grație pavilionului care are o înclinare accentuată spre spate. Pentru a sublinia profilul plonjat, Peugeot a folosit un truc: ultimul montant este acoperit de un triunghi din plastic, cu scopul de a oferi o continuitate vizuală a geamurilor.
Jumătatea de jos este brăzdată de câteva ”tăieturi” menite să spargă monotonia. Ne-am obișnuit deja cu aplicarea cifrelor de la numele modelului pe partea frontală, în stil retro, deasupra calandrului. În schimb, ne-a surprins aplicarea logo-ului pe flancuri, mai precis pe ușile față, la versiunile superioare de dotare.
O altă particularitate a acestui model o constituie parașocurile deosebit de voluminoase, care vor fi întotdeauna vopsite în negru. Spatele elegant este înnobilat cu lumini foarte subțiri, identice cu cele la 308, iar o privire atentă va remarca, desigur, spoilerul de la hayon, foarte asemănător cu cel de la Lamborghini Urus.
În ciuda profilului tipic de coupe, platforma tehnică EMP2 și ampatamentul de 2,79 metri asigură condițiile pentru un spațiul mai mult decât rezonabil în partea din spate. Volumul portbagajului este de 536 litri (475 litri la PHEV).
Apropo de dimensiuni și comparații cu 308, noul 408 este mai lung cu 32 cm și are garda la sol mărită cu 4 cm. Măsoară 4,37 metri lungime, ceea ce îl face comparabil din acest punct de vedere cu limuzina 508.
În habitaclu, 408 nu demonstrează aceeași originalitate ca la exterior, planșa de bord fiind identică cea de la 308. Lista dotărilor include noul sistem i-Connect, cu un display central de 10 inch.
Motorizarea este asigurată de două versiuni plug-in hybrid (PHEV) și una clasică (motor termic). În primul caz, un motor pe benzină de 1,6 litri este secondat de un motor electric (cu o baterie de 12,4 kWh), pentru o putere însumată de 180 CP, respectiv 225 CP. Motorul termic PureTech în trei cilindri, de 1,2 litri, dezvoltă 130 CP. Versiunile diesel nu mai sunt disponibile la acest model, în schimb pe viitor va exista și o variantă 100% electrică.
Nu se cunosc pentru moment prețurile, dar trebuie avut în vedere că modelul se poziționează în gamă între 308 și 3008, ceea ce se va reflecta și în privința prețului. Primele livrări sunt anunțate la începutul anului 2023.